AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Eerste stapjes buiten voor nieuwe Passat
126
Voor 2010 staat een geheel nieuwe Passat op de rol. Omdat die introductiedatum steeds dichterbij komt, wordt Volkswagen ook wat minder voorzichtig met het testen van de nieuwe auto. Zodoende betrapten we de nieuwe Passat –als zogenaamde 'mule'- op de Nordschleife.
Dat we hier van doen hebben met een 'mule', zien we aan de forse overhangen, die afwijken van die van de huidige Passat. De toenemende lengte is helemaal in de lijn met de ontwikkelingen die we in de afgelopen tijd in het D-segment hebben gezien. Vrijwel alle auto's groeiden met de introductie van een nieuwe generatie met een centimeter of tien.
Onder de kap gaat Volkswagen alleen nog maar voor de turbomotor. Het gamma trapt af met de bekende 1,4-liter TSI's en daarna volgen exemplaren met een cilinderinhoud van 1,8- en 2,0-liter. De R36 is waarschijnlijk hetzelfde lot beschoren als de Golf R32: de huidige topmotorisering verdwijnt dus. Volkswagen verkoopt te weinig exemplaren van de zescilinder Passat en vindt de forse CO2-uitstoot niet meer bij deze tijden passen.
Volgens insiders gaat Volkswagen door het gebruik van lichtgewicht materialen het leeggewicht van de Passat naar beneden brengen. Naar de exacte details op het gebied van veiligheidssystemen en standaarduitrusting is het zoals u begrijpt nog even gissen. Ook wanneer Volkswagen precies de nieuwe Passat onthult, is nog niet bekend. We zetten in op een onthulling op de Autosalon van Parijs en een marktintroductie in de staart van 2010.
Onder de kap gaat Volkswagen alleen nog maar voor de turbomotor. Het gamma trapt af met de bekende 1,4-liter TSI's en daarna volgen exemplaren met een cilinderinhoud van 1,8- en 2,0-liter. De R36 is waarschijnlijk hetzelfde lot beschoren als de Golf R32: de huidige topmotorisering verdwijnt dus. Volkswagen verkoopt te weinig exemplaren van de zescilinder Passat en vindt de forse CO2-uitstoot niet meer bij deze tijden passen.
Volgens insiders gaat Volkswagen door het gebruik van lichtgewicht materialen het leeggewicht van de Passat naar beneden brengen. Naar de exacte details op het gebied van veiligheidssystemen en standaarduitrusting is het zoals u begrijpt nog even gissen. Ook wanneer Volkswagen precies de nieuwe Passat onthult, is nog niet bekend. We zetten in op een onthulling op de Autosalon van Parijs en een marktintroductie in de staart van 2010.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Volkswagen Passat is na 37 jaar nog lang niet klaar - Liefhebber gezocht
Nieuws
Deze Volkswagen Passat R36 is een zakelijk kanon van voor de vermogensdevaluatie – In het Wild
Nieuws
Deze Volkswagen Passat 'Neusbeer' is vrijwel uitgestorven - In het Wild
Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI – 2002 – 903.317 km – Klokje rond
Vergelijkende test