Eerste AMG-diesel: de C 30 CDI

Mercedes-Benz C-klasse
Het nieuws van Mercedes in Parijs kan niet op: ook de SL 350 zal er staan, terwijl Mercedes-AMG wereldpremière nummer vier zal opvoeren: de C 30 CDI AMG.

Het nieuws van Mercedes in Parijs kan niet op: ook de SL 350 zal er staan, terwijl Mercedes-AMG wereldpremière nummer vier zal opvoeren: de C 30 CDI AMG.

Mercedes-AMG heeft in Parijs vier wereldpremières. We
berichtten al eerder (16-8) over drie daarvan, de AMG-versies van de vernieuwde S-, de gewijzigde CL- en de nieuwe E-klasse. Daar doet de sportieve tak van Mercedes-Benz nog een schepje bovenop met de onthulling van de C 30 CDI AMG. Het is de eerste keer dat AM zich heeft geworpen over een dieseluitvoering. Nu komt AMG bovendien met een speciale uitvoering van een dieselmodel. Onder de kap van de C 30 CDI ligt en compleet nieuw ontwikkelde direct ingespoten common-rail turbodiesel, die een vermogen levert van 231 pk en een maximum koppel heeft van 540 Nm, dat tussen 2000 en 2500 tpm beschikbaar is. De sportieve diesel sprint in 6,8 s van 0-100 km/h en heeft een (afgeregelde) top van 250 km/h. Het gemiddeld brandstofverbruik is 7,6 l/100 km. De C 30 CDI wordt in februari op de markt verwacht.

In Parijs staat verder ook de SL 350, die is uitgerust met de doorontwikkelde 3,7-liter V6 met een vermogen van 245 pk en een maximum koppel van 350 Nm bij 3000 tpm. Hij moet de sprint tot 100 km/h kunnen volbrengen in 7,2 seconden en heeft eveneens een afgeregelde topsnelheid van 250 km/h. Standaard wordt de SL 350 geleverd met de zes-traps Sequentronic transmissie met bediening aan het stuur. Ook het vario-dak, SBC (Sensotronic Brake Control) een automatische rolbeugel behoren tot de standaarduitrusting.
Prijzen worden volgende week bekend gemaakt.

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.