Mercedes-Benz C-Klasse W206 | Nieuw: Mercedes-AMG C 43 4Matic

W212

Gebruiker
Prachtige auto geworden.

Een blauwe estate graag, met AMG, veelspaaks, digital light en C300d trim. :D

Sport Leicht

Gebruiker
9fll0CK.jpg

GOXuCLO.jpg

7s1dgNU.jpg

Tel1sXr.jpg

Njrq0wE.jpg

Weergaloos mooie auto!

Joop 5528328

Gebruiker
Prachtige auto! Evolutie tov de huidige, maar in alle opzichten een mooiere auto. Interieur is helemaal top, met afstand de mooiste van zijn klasse, maar ook een van de mooiste op de markt.

Wie er nu nog twijfelt over de aanschaf van een Audi A4 moet wel een enorm dichtgetikte Audifan zijn...

Sanoma

Gebruiker
Mooie wagen!
In het interieur wel wat veel glans voor mij smaal (plastic, scherm, etc) maar daar zullen vast wel matte opties voor zijn.

Een blauwe estate graag, met AMG, veelspaaks, digital light en C300d trim. smileys with beer
Maak er maar 2 van! (nu het geld nog...)

M

MCW

Guest
mercedes-c-klasse-limousine-2021.jpg

Alle foto's Limousine: https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2022-c-class/

mercedes-c-klasse-t-modell-2021.jpg

Alle foto's Estate: https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2022-c-class_estate/

M

MCW

Guest
Zeker een mooie auto. Toch vind ik de chagrijnige grille en de brede achterlampen niet perse een verbetering. Dat hebben al zoveel auto's tegenwoordig. Afgezien van lelijke AMG Line stuur vind ik het interieur wel fraai. Alleen snap ik niet dat er gewoon een iPad achter het stuur wordt neergezet. Oogt juist goedkoop. Vooralsnog heb ik liever de huidige. Nog steeds een prachtige auto.

M

MCW

Guest
Overigens vind ik de Estate wel een hele verbetering. De huidige vind ik echt lelijk van achteren.

Mooie auto. 2 kleine minpuntjes: de afgekapte bovenhoeken van de koplampen en de harde kunststoffen van de middenconsole die hoog doorlopen. Dat was bij de vorige versies ook hard, dus zal nu niet anders zijn.
Verder ben ik geen grote schermen liefhebber maar zal er redelijk alleen in staan. Die 2 schermen gezamenlijk zien er vanuit sommige hoeken enorm rommelig uit.

Maar overall: dikke prima. Mooie rustig ontwerp!

iDS

Gebruiker
Doe mij de oude maar met het nieuwe interieur (me houtfineer aub).
De deurpanelen blijven vrij druk vormgegeven. En de sfeerverlichting...maar dat is een teken des tijds blijkbaar: aangezien de danscafés gesloten zijn, moet een auto-interieur in een danscafé worden omgevormd ;)
Aan het uiterlijk vind ik enkel het sterretjesrooster wel leuk. Die boze blik: het zou verboden moeten worden. De mensen zijn al snel genoeg geïrriteerd in het verkeer.

929V6

Actieve Gebruiker
Gepresenteerd in matte lak en met donker getint glas, meteen al fout...

Het design is van voren wel gelukt, maar de hangkont vind ik niet mooi. Ligt misschien ook aan de achterlichten, als die gewoon in het verlengde van de bumper waren getekend had het vast beter geoogd.

MBdoubleyou

Gebruiker
Een zeer voorspelbaar exterieur. Ik vind 'm beter ogen dan de S vanwege de proporties maar het is natuurlijk nogal copy-paste. De Estate vind ik duidelijk beter geslaagd en best een mooie auto. Maar wat een chagrijnig ogend front!

Echt een vreselijk interieur....veel te druk. Op de foto's vind ik het nogal kermis. In het echt valt het misschien mee.

Doe mij maar een Dreier :).

Wouter82

Moderator

Geen enkel verrassend element, geen enkel bijzonder detail. Wat niet op de S-klasse lijkt, lijkt wel op de A-klasse sedan. Resultaat is best prima en netjes, daar niet van.

DeeTwee

Gebruiker
Tsja, ik heb nog een beetje het gevoel dat de grille op z'n kop zit. De CLA en de A limo kunnen m beter hebben. Maar zal wel gaan wennen. Interieur is nog steeds typisch Mercedes, een beetje een barokke stijl, moet je van houden. Ik vind die grote mate aan symmetrie een beetje kinderlijk overkomen, mij spreekt het functionalistische van de dashboards in de BMW 3 en de A-klasse meer aan.

Sport Leicht

Gebruiker
MBdoubleyou zei:
Echt een vreselijk interieur....veel te druk. Op de foto's vind ik het nogal kermis. In het echt valt het misschien mee.

Bij BMW lijkt er ook wel het nodige te gaan veranderen....

j4Zoy24.jpg

Pietzoveel

Gebruiker
Ai..... Bij die Hyundai vond ik het er wel goed uitzien, maar hier (nu) even (nog) niet. Ben benieuwd hoe de hoge tunnel bevalt (Even doorschuiven van links naar rechts wordt een vorm van alpinisme)

iDS

Gebruiker
Sport Leicht zei:
MBdoubleyou zei:

Bij BMW lijkt er ook wel het nodige te gaan veranderen....

j4Zoy24.jpg

Die rechthoekvorm sluit ook perfect aan bij de vormgeving van de rest van het interieur o_O
Economisch is het wel: gewoon een stukje 'van de rol' snijden zonder snijverliezen :)

Joop 5528328

Gebruiker
Dat is dan ook de BMW (i4), niet de MB W206. SL haalt die aan als vergelijking, inhoudelijk is daar de discussie in het i4 topic voor, waar deze foto al even bekend en besproken is;)

M

MCW

Guest
Eerdere uitgelekte afbeeldingen van niet-AMG Line waren niet van een configurator maar van een promotiefilmpje zoals ie nu op de website staat van MB. Heb zelf even wat printscreens gemaakt:

98dfmLJ.png

nmBJeZD.png

FsJwXDQ.png

Eg3r6ya.png

9OcTVZw.png

Dat wattenstaafje / vingers in je mondhoeken en naar buiten trekken-look vind ik niet zo fraai van deze voorbumper.

D Elzinga

Gebruiker
Mmm. AMG-bumpers staan hem iets beter, maar dat geldt voor de meeste moderne Benzen. Jammer eigenlijk, ik was toch meer van het merk gecharmeerd toen je de configuratie wat minder naar sportiviteit hoefde te laten neigen om het te laten "kloppen".

Total Loss

Gebruiker
Erg mooie auto geworden zeg, niet echt fan van de vorm/plaatsing van het scherm in het midden maar verder echt dikke prima! (y)

M

MCW

Guest
In het echt valt die ambient light minder op. Wel is het wel erg veel toegepast. Doe mij maar de C-klasse, de 3-serie is echt te druk en onsamenhangend. Zou bijna zeggen Japans-design, alleen hebben zij het beter voor elkaar tegenwoordig.

M

MCW

Guest
A4 deed echt wel mee. Alleen tegenwoordig inderdaad niet meer. Vind de huidige ook echt niet aansprekend itt zijn voorgangers)
1995: 7221
2008: 7253
2020: 1365

Gerrit Zerken

Gebruiker
Geen vooruitgang die nieuwe C klasse. De A4 en C doen niet meer, overduidelijk de 3 serie. In alles de betere auto, als je van auto rijden houdt. Die sullige bolle koplampen van de C, echt een verkrachting van die strakke lampen van de vorige. En dat interieur, wat een kamper bak, vreselijk gewoon. Nee gaat de verkeerde kant op met alles oder nichts...

Sport Leicht

Gebruiker
Zeker, maar wat mij betreft is de 205 net iets te gedrongen en te “bol”. De 206 is ruim 5cm langer en daardoor krijg je mooiere verhoudingen en staat er in mijn optiek een volwassener auto.

Passchier

Gebruiker
Ja en toch doet die 206 me op een aantal foto's wat hoog en smal aan. Maar daar kan ik pas echt goed over oordelen als ik m een aantal keer heb gezien.

Skeep

Gebruiker
Mijn voorkeur bij MB gaat altijd meer uit naar luxe en comfort dan naar sportiviteit. Ik vind het dan ook jammer dat er geen uitvoering met exclusive-grille komt.
Hetzelfde heb ik met het stuurwiel; de AMG-versie met die dubbele horizontale spaken/balken vind ik ook niet fraai. Gelukkig is er een keuze.

Mooie station:
01.jpg

Mooie sedan:
02.jpg

DagDromer

Gebruiker
Zo'n W204, of beter nog een S204 is naar mijn mening nog steeds een zeer fraaie verschijning. Persoonlijk heeft de voor facelift qua buitenkant dan de voorkeur, terwijl het interieur van de facelift echt wel de betere van de 2 is. Wel erg kleur en uitrusting afhankelijk overigens. Maar redelijk tijdloos.

Als je zo de 204/205/206 onder elkaar ziet valt op dat de bovenbouw (ramen zeg maar) optisch meer 'achterover leunen' wat meer dynamiek geeft. ook lijkt de neus zo vormgegeven dat deze (al la sharknose bmws van vroeger) schuif naar binnen loopt. Al met al een veel dynamischer en spannender auto om te zien. De achterlichten overigens wekken bij mij een Alfa Guilia associatie op. Geheel is igg fraai - En zoals Passchier terrecht aanhaalt, pas in het echt zie je hoe het geheel overkomt.

Skeep

Gebruiker
MBdoubleyou zei:
G20-3-Series-vs.-W-206-C-Class-7.png

Niet te doen......complete kermis in de nieuwe C :eek:.

Op deze foto oogt het dashboard inderdaad heel druk.
Dit is mijns inziens wel fraai:

9OcTVZw.png

PS excuus voor het opnieuw plaatsen van deze foto's maar zo (in 1 post) kan je het vergelijk makkelijker maken dan heen en weer scrollen

M

MCW

Guest
W204 was echt een stuk strakker. In mooie AMG Line kijk ik die nog steeds wel na. Erg mooie auto. Op basis van de foto's vind ik de W205 echt mooier. De nieuwe is wel volwassener maar daardoor meer ala E-klasse. Terwijl de 205 juist sportieve verhoudingen heeft en brede achterlampen hebben bijna alle auto's tegenwoordig. Sowieso de concurrentie.

Sport Leicht

Gebruiker
Passchier zei:
Ja en toch doet die 206 me op een aantal foto's wat hoog en smal aan. Maar daar kan ik pas echt goed over oordelen als ik m een aantal keer heb gezien.

Dan hoef je je daar dus geen zorgen over te maken, de nieuwe is zowel breder als lager dan de uitgaande.

Sport Leicht

Gebruiker
Keuze van uitvoering is eigenlijk bij heel veel nieuwe auto’s belangrijk, dat geldt ook voor de nieuwe S- en C-Klasse. Mat antraciet hout i.p.v. glimmende panelen doet al heel veel. En de sfeerverlichting is prachtig en sfeervol, maar alle kleuren en lichtsterktes zijn in te stellen en ook dat bepaalt het verschil tussen enerzijds een stijlvol en anderzijds een kermisachtig interieur.

PauseBreak

Gebruiker
Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Dat interieur is erg afhankelijk van de foto's, dus ik wacht de eerste fatsoenlijke reviews wel af en de eerste modellen bij de dealer. Wel echt zonde dat er geen exclusive buitenkant meer komt. De AMG-Line is dan de betere dan de wattenstaaf bumper, maar mij toch wel te protserig zo op de foto's.

Sport Leicht

Gebruiker
Op basis van meerdere scoopfoto’s heb ik nog steeds het vermoeden dat een exclusive-uitvoering met traditionele grill straks ook tot de keuzes behoort.
Dw4Hcb1.jpg

M

MCW

Guest
Alleen bij latere spy shots niet meer. Misschien toch maar gecancelled. Maar zou mooi zijn als het wel mogelijk zal zijn, bij de E had het ook

M

MCW

Guest
Mooie vergelijking. Beide mooi. Alleen bij de 205 had je een opgeplakte ipad op het dashboard, nu een opstaande ipad achter je stuur

Sport Leicht

Gebruiker
Je kunt je afvragen of het mooier was geweest als het scherm achter het stuur was ingebouwd. Nu lopen de dashboardlijnen door en is het scherm daarvoor geplaatst, anders had je de dashboardlijnen moeten onderbreken. In de tijd van de analoge tellers was een tellerbak noodzakelijk voor de techniek achter de meters, met een scherm is dat niet meer nodig.

Wellicht een kwestie van wennen en vinden we het straks heel normaal zo, andere merken zullen dit voorbeeld zeker volgen.
Bij beeldschermen achterin zie je het ook, eerst was het luxe als deze waren ingebouwd in de rugleuning of de hoofdsteunen. Nu zijn de schermen sowieso groter en zitten ze op de rugleuning gemonteerd.
En thuis hangen we toch ook de tv aan de wand, en vinden we het toch ook niet nodig om deze in te bouwen?

Bovenaan