Dit is de Peugeot 301

Peugeot 301

Peugeot heeft voor de wereldwijde groeimarkten een nieuw model in de steigers staan: de 301.

In het vorige Peugeot-bericht kon je lezen hoe de Fransen het in het vervolg met de typeaanduidingen gaan doen nu de getallencombinaties op beginnen te raken. Het eerste concrete resultaat van het nieuwe nummerbeleid is de Peugeot 301, een auto die bedoeld is voor opkomende economieën, de zogenaamde groeimarkten. Dat we 'm ooit in Nederland gaan terugzien, is erg onwaarschijnlijk.

De 301 is 4,44 meter lang en heeft een wielbasis van 2,65 meter. De inhoud van de kofferbak bedraagt 506 liter en standaard heeft de auto onder andere ESP, ABS, Brake Assist en vier airbags aan boord. Optioneel zijn automatische airco, Bluetooth, usb-aansluiting, parkeersensoren en een elektrisch bedienbare achterklep. Op motorengebied is er keuze uit een 1.2 VTi driepitter van 71 pk, een 1.6 VTi van 115 pk en een 1.6 HDi van 92 pk. Je kunt ze bestellen met een normale handbak, een gerobotiseerd exemplaar (2Tronic) of een conventionele automaat.

De 301 wordt gebouwd in de Spaanse stad Vigo en de eerste auto's worden in november afgeleverd in Turkije. Daarna volgen landen in Midden- en Oost-Europa, waarna het de beurt is aan Griekenland, Oekraïne, Rusland, Afrika, de Golfstaten en een aantal landen in Latijns Amerika. De Peugeot 301 maakt z'n officiële debuut eind september op de autosalon van Parijs.

PRIVATE LEASE Peugeot

Lezersreacties (74)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.