Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!

Elektrische toekomstvisie

61
Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!
Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!Dít is de Lamborghini Terzo Millennio!
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
7 november 2017 om 08:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Lamborghini heeft het Massachusetts Institute of Technology (MIT) omarmd voor de ontwikkeling van deze Terzo Millennio! Met deze auto wil het merk laten zien hoe het de supercartoekomst voor zich ziet.

De naam van deze zeer extreem ogende concept-car verraadt al de doelstelling die Lamborghini in het hoofd had toen de eerste lijnen van de Terzo Millennio op papier werden gezet. Met het samen met MIT ontwikkelde studiemodel laat Lamborghini naar eigen zeggen zien hoe "een mogelijke elektrische supercar" van het merk zou kunnen worden vormgegeven.

Hoewel de Terzo Millennio zo op het eerste gezicht in niets lijkt op wat we van Lamborghini kennen, is het extreme aantal scherpe lijnen en agressieve vouwen wel degelijk een designkenmerk van het merk. Ook de wijze waarop de lichtunits zijn voorzien van de kenmerkende Y-indeling doet denken aan de verlichting van bijvoorbeeld de Aventador. De Terzo Millennio is volledig elektrisch aangedreven. In elk wiel is een elektromotor geplaatst, wat de concept-car tot een vierwielaandrijver maakt.

MIT heeft zich bemoeid met de energieopslag én met de ontwikkeling van innovatieve materialen. Onder andere de Aventador maakt al gebruik van supercondensatoren om het start-stopsysteem pijlsnel te laten functioneren en in de Terzo Millennio komt dat in sterkere mate tot uiting, al wordt nog niet helemaal duidelijk hoe de vork in de steel zit. Het komt er in elk geval op neer dat Lamborghini samen met MIT het reguliere accupakket de laan uit wil sturen en een efficiëntere vorm ervan in de ontwikkelingskamers heeft staan, een nieuw systeem dat ook nog eens een langere levensduur heeft. MIT houdt zich al enige tijd bezig met de ontwikkeling van nieuwe lithiumzuurstofbatterijen met lithiumjodide als toevoeging. Accu's met deze samenstelling zouden tot drie keer zoveel energie moeten kunnen opslaan als reguliere lithium-ionexemplaren. Bij deze concept is energieopslag in een andere vorm opgedroogd. De koets van de auto ís namelijk de batterij.

Samen met MIT legt Lamborghini zich toe op de ontwikkeling van nieuwe koolstofvezel onderdelen. Het wordt helemaal onwerkelijk als we lezen over de toepassing van de carbon koets als opslagmiddel voor elektriciteit. Bij deze Terzo Millennio is dat - op papier althans - namelijk het geval. Het volume van de toekomstmuziek wordt nog een tandje opgeschroefd. De koets van de auto is namelijk 'self healing', wat inhoudt dat slimme software zelf scheurtjes en andere beschadigingen waarneemt en deze zelf repareert.

Ook autonome technieken worden niet genegeerd. Zo is deze extremist in staat om de coureur zelf over een circuit te jagen. Als je het stuur vervolgens zelf ter hand neemt, 'zie' je de door de auto zelf gereden optimale ronde. Handig voor het bijschaven van je rondetijd.

Luchtfietserij of haalbare toekomstbeelden? Dat valt in dit stadium moeilijk te zeggen. MIT is een ieder geval een zeer serieuze speler en Lamborghini geeft met dit opmerkelijke studiemodel een duidelijke signaal af. Samen met MIT lijkt het merk in de toekomst met beide handen beet te willen pakken.

  • Lees meer over supercars en sportscars
Lamborghini Supercars & Sportscars

Uitgelicht aanbod

    Lamborghini Huracán 5.2 V10 LP610-4 incl BTW

    Lamborghini Huracán 5.2 V10 LP610-4 incl BTW

    • 2016
    • 4.000 km

    € 269.900

    Lamborghini Aventador 6.5 V12 LP750-4 Superveloce SV Verde Ithaca

    Lamborghini Aventador 6.5 V12 LP750-4 Superveloce SV Verde Ithaca

    • 2016
    • 21.825 km

    € 595.000

    Lamborghini Huracán 5.2 V10 Performante(1/1500) 471kW/640pk LDF7 CERAMIC BRAKES + ALA + FORGED CARBON + NOSELIFT + KEYLESS + PARKING DISTANCE CONTROL + CARBON WING + 20" LM-VELGEN!!

    Lamborghini Huracán 5.2 V10 Performante(1/1500) 471kW/640pk LDF7 CERAMIC BRAKES + ALA + FORGED CARBON + NOSELIFT + KEYLESS + PARKING DISTANCE CONTROL + CARBON WING + 20" LM-VELGEN!!

    • 2018
    • 7.211 km

    € 349.640

Meer Lamborghini occasions

Lezersreacties (61) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Lamborghini specificaties
  • Lamborghini occasions
  • Lamborghini video's
Advies en informatie
  • Lamborghini tests
  • Lamborghini gebruikersreviews
  • Lamborghini index
PREMIUM
Lamborghini Huracán STO - Posterstory

Lamborghini Huracán STO - Posterstory

Mocht vuurwerk voor particulieren definitief worden verboden, dan is dat wellicht ook einde...

Lees meer
Porsche Cayenne Turbo GT vs. Lamborghini Urus  - Dubbeltest

Porsche Cayenne Turbo GT vs. Lamborghini Urus - Dubbeltest

57

Aan het begin van onze jaartelling beschikt het Romeinse Keizerrijk over de machtigste oorlogsmachine...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Lamborghini Urus: 20.000 stuks gebouwd in vier jaar

    Lamborghini Urus: 20.000 stuks gebouwd...

    33
    • 7 juni 2022
  • Nieuws
    Lamborghini wil ook na 2030 nog verbrandingsmotoren

    Lamborghini wil ook na 2030 nog verbrandingsmotoren

    63
    • 1 juni 2022
  • Nieuws
    De verhoogde supercar: nu wel een succes?

    De verhoogde supercar: nu wel een succes?

    15
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Lamborghini Huracán GT3 Evo2: doorgesnoven raceversie

    Lamborghini Huracán GT3 Evo2: doorgesnoven...

    4
    • 4 mei 2022
  • Nieuws
    Lamborghini bouwt 20.000e Huracán

    Lamborghini bouwt 20.000e Huracán

    14
    • 21 april 2022
  • Nieuws
    Lamborghini Huracán Tecnica: 640 pk op de achterwielen

    Lamborghini Huracán Tecnica: 640 pk op...

    16
    • 12 april 2022
  • Nieuws
    Lamborghini onthult volgende week nieuwe creatie

    Lamborghini onthult volgende week nieuwe...

    5
    • 4 april 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Lamborghini Urus: 20.000 stuks gebouwd in vier jaar

    Lamborghini Urus: 20.000 stuks gebouwd...

    33
    • 7 juni 2022
  • Nieuws
    Lamborghini wil ook na 2030 nog verbrandingsmotoren

    Lamborghini wil ook na 2030 nog verbrandingsmotoren

    63
    • 1 juni 2022
  • Nieuws
    De verhoogde supercar: nu wel een succes?

    De verhoogde supercar: nu wel een succes?

    15
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Lamborghini Huracán GT3 Evo2: doorgesnoven raceversie

    Lamborghini Huracán GT3 Evo2: doorgesnoven...

    4
    • 4 mei 2022
  • Nieuws
    Lamborghini bouwt 20.000e Huracán

    Lamborghini bouwt 20.000e Huracán

    14
    • 21 april 2022
  • Nieuws
    Lamborghini Huracán Tecnica: 640 pk op de achterwielen

    Lamborghini Huracán Tecnica: 640 pk op...

    16
    • 12 april 2022
  • Nieuws
    Lamborghini onthult volgende week nieuwe creatie

    Lamborghini onthult volgende week nieuwe...

    5
    • 4 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden