Directeur Opel Nederland wil minder dealers
In een interview met het autobranchevakblad Automotive geeft Karl Howkins, sinds dit jaar algemeen directeur van Opel Nederland, aan dat er zaken gaan veranderen voor het merk in ons land: "We gaan het netwerk inkrimpen. Ik ben niet geïnteresseerd in zo veel mogelijk paleisjes, maar in de juiste faciliteiten op de juiste afstanden." In het interview wordt duidelijk dat de blauwdruk voor het dealernetwerk opnieuw uitgetekend wordt. "Onderlinge competitie is belangrijk. Onze dealers moeten vechten om de gunst van een klant. Dat is goed voor ze, goed voor de klant en goed voor ons."
Verder geeft Howkins aan dat hij graag de merken van Volkswagen naar de kroon wil steken, als het op de Nederlandse leasemarkt aankomt. "Wij hebben de sterkste line-up ooit en profiteren nu ook van de Ampera, die ons samen met de Insignia overal weer op de keuzelijstjes brengt. En vergeet ook de komst van de Mokka, de Junior en iets later de nieuwe convertible niet. Kansen volop om ons aandeel te vergroten." Hij vervolgt: "Ik ben ervan overtuigd dat Opel zakelijk weer een grote rol kan gaan spelen. Wij gaan het Volkswagen in Nederland moeilijk maken. Ook hier wil ik dat Opel leidend wordt."
PRIVATE LEASE Opel
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Deze Opel Manta is lekker nuchter gebleven - Liefhebber gezocht

Lekker praktisch, niet te groot, maximaal 20K: welke gebruikte stationwagon wordt 't?

Opel overweegt eigen versie van voordelige Leapmotor B10

De Toyota C-HR is een halve klasse groter dan de Opel Mokka, en dat voel je - Dubbeltest








