AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
DiMora Natalia blijft spoken
76
Al een eeuwigheid werkt het Amerikaanse DiMora aan de Natalia, die de duurste auto moet worden. We kregen weer een levensteken van de megalomane limousine, maar of hij er ooit werkelijk komt...
Al jaren schrijven we over de DiMora Natalia. Achter dit Amerikaanse project gaat de duurste auto ter wereld schuil. Al vanaf het begin is een prijs genoemd van twee miljoen dollar. Maar dan heb je ook wel wat. De auto wordt opgetrokken uit Barotex. Dat spul wordt gemaakt uit vulkaansteen en heeft als voordeel dat het superlicht is.
De motor wordt een 14-liter V16 die Volcano is gedoopt. Hij moet een vermogen gaan leveren van 1.200 pk. De productie van deze megalomane limousine moet op zo'n vijftig stuks gaan liggen. Overigens is aan het begin van het project aangekondigd dat hij er in 2008 moest gaan komen. Maar we wachten nog steeds.
DiMora ontwikkelt intussen vrolijk verder. We hebben een heleboel nieuwe computerillustraties gekregen, waarop de auto in volle glorie te zien is. Voorlopig rijdt hij dus alleen nog rond op de digitale snelweg. Op de nieuwe plaatjes zou de definitieve versie te zien zijn. De vervolgstap is dat er gaat worden gewerkt aan een prototype. DiMora wijst er op dat bij het vernieuwde ontwerp het reservewiel op de kofferbak is verdwenen. De acht uitlaten onder de achterbumper, mochten daarentegen blijven.
Kortom: het gaat niet snel met de Natalia. Maar in dit nieuwe decennium zullen we een definitief antwoord krijgen op de vraag of de DiMora een doodgeboren kindje is of werkelijk het nieuwe speeltje van de allerrijksten.
Lees ook
Nieuws
Porsche jaagt op Chinezen met nóg snellere Taycan
Autotest
Test: Lamborghini Temerario - zo veel toeren in een turbomotor niet eerder meegemaakt
Reportage
Deze Duitse supercar uit de jaren 90 kun je kennen van Need for Speed, in het echt is er maar één
Reportage
Alfons Kirchen vond klapkoplampen van Porsche 928 lelijk en daarom bestelde hij 'm met die van 944
Nieuws