Design op z'n Russisch

Russo-Baltique Impression
Russo-Baltique ImpressionRusso-Baltique ImpressionRusso-Baltique ImpressionRusso-Baltique ImpressionRusso-Baltique ImpressionRusso-Baltique Impression
Russo-Baltique heeft op het concours d'elegance Villa d'Este de hyperexclusieve Impression laten zien. Per jaar worden in München twee tot drie auto's van dit Russische merk gebouwd.
Russo-Baltique heeft op het concours d'elegance Villa d'Este de hyperexclusieve Impression laten zien. Per jaar worden in München twee tot drie auto's van dit Russische merk gebouwd.
Russo-Baltique is een Russische automerk uit lang vervlogen tijden. In 1923 ging het merk failliet. Voor zover bekend bestaan vandaag de dag nog drie exemplaren. Omdat het honderd jaar geleden is dat Russo-Baltique is gesticht, is besloten een nieuw model met deze merknaam op de markt te brengen. In 2003 is in Moskou begonnen met de ontwikkeling van de Impression. Op het concours d'elegance Villa d'Este, afgelopen weekeinde, is dit prototype getoond. Het hoofdkantoor van het merk bevindt zich in het historische centrum van Moskou.
De Russo-Baltique Impression is een vierzitter waarvan het ontwerp is gebaseerd uit auto's uit de jaren dertig: elegant en met monumentale afmetingen. De auto is 5,14 meter lang, 1,85 meter breed en 1,43 meter hoog. De wielbasis bedraagt 3,15 meter. De motor is een V12 met twee turbo's en 555 pk.
In het interieur is veelvuldig gebruikgemaakt van zebrano-hout, dat van nature beschikt over een zwart-wit gestreept motief. Het dashboard is gemaakt uit één boomstam en ook de in de stuurwielrand en de deurpanelen komt deze houtsoort terug.
Het prototype is gebouwd bij Gerg GmhH in het Duitse München. Russo-Baltique meldt dat het klaar is voor een gelimiteerde productie van tien tot vijftien auto's. De bouw van elk exemplaar zal twaalf tot achttien maanden in beslag nemen. Per jaar kunnen twee tot drie auto's worden gebouwd. Russo-Baltique vraagt voor een Impression 50 miljoen roebel – zo'n 1,5 miljoen euro.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.