DC/AC-omvormer - Cornelis schetst

Het kan veel eenvoudiger

5 reacties

Video

In hybride en volledig elektrische aandrijflijnen hebben de elektromotoren het liefst wisselstroom, als het even kan graag in drie fasen en afhankelijk van de wisselende behoefte met een continu aan te passen spanning. Da’s mooi, maar in de accu zit gelijkspanning van een constant niveau. Om de elektromotor toch te kunnen bedienen beschikken EV’s en hybrides over vermogenselektronica die de motoren doen geloven dat er toch wisselspanning aan boord is. Dat klinkt ingewikkeld, maar is dat ook zo?

Lezersreacties (5) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.