Daihatsu D-Bone & UFE-II

Daihatsu D-Bone & UFE-II
Dat de Japanners heel wat concept cars hebben gebouwd voor hun eigen auto show in Tokyo is niet zo vreemd. Daihatsu doet daar lustig in mee en komt met zes exemplaren. Hier de D-Bone en de UFE-II.

De Japanners hebben heel wat concept cars hebben gebouwd voor hun eigen auto show in Tokyo. Daihatsu doet daar lustig in mee en komt met zes exemplaren, waaronder de D-Bone en de UFE-II.

De ontwerpers van de D-Bone concept car hebben beslist naar de smart Crossblade gekeken. Het Japanse studiemodel heeft een 660 cc turbomotor, die alle vier 18-inch wielen aandrijft. Er zit geen dak op de slechts 890 kg zware concept car, maar daarom heeft Daihatsu het interieur bekleed met waterbestendig materiaal.

De UFE-II is de tweede versie van de coupé met hybride-aandrijving, die in 2001 in Tokyo debuteerde. UFE staat voor Ultra Fuel Economy en in dit geval heeft zijn hybride-aandrijving volgens Daihatsu een gemiddeld verbruik van 1:60, ofwel 1,6 l/100 km. De auto is 570 kg licht, een reductie van 60 kg ten opzichte van de eerste UFE. Dat is bereikt door gebruik van aluminium en kunsthars voor de carrosserie. De vierzitter heeft met 0,19 cW een lage luchtweerstand.
Diahatsu gebruikt voor de hybride-aandrijving een nieuwe direct ingespoten 660 cc benzinemotor en twee elektromotoren.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.