Citroën 'vindt zichzelf opnieuw uit'

Citroën logo
De presentatie van de DS3 Inside Concept was gisteravond uiteraard een belangrijk moment voor Citroën. Deze onthulling staat echter niet op zichzelf. Citroën gooit het roer behoorlijk om in de toekomst een rol mee te spelen op de drukbevochten automarkt.
Citroën wil allereerst een nieuwe designtaal. De C-Cactus Concept is een belangrijke voorbode voor wat het Franse merk ons in de nabije toekomst gaat brengen. Het nieuwe logo geeft hiertoe een eerste aanzet. Een nieuwe reclamecampagne met het thema 'Créative Technologie'. Bovendien verandert de raceafdeling van naam. Voorheen heette deze 'Citroën Sport', dat wordt 'Citroën Racing'. Het merk is vooral succesvol in het WRC.
De komende jaren gaat Citroën z'n 8.000 dealers flink verbouwen. De dealers krijgen dezelfde stijl als het prestigieuze C_42 gebouw aan de Champs-Elysées. Dat gebouw is sinds de opening in september 2007 inmiddels meer dan twee miljoen keer bezocht. Citroën meldt in te zetten op zo goed mogelijke service. Uiteindelijk moet zich dit uiten in een plek in de top-vijf van de bekende JD Power Survey.
En dan is er dus nog de nieuwe DS-productlijn. De DS3, op basis van de nieuwe C3, wordt de eerste exponent hiervan. Later volgen ook nog een DS4 en een DS5, op basis van respectievelijk de C4 en de C5. Een nieuw ontwerpcentrum in China moet zorgen voor extra creativiteit.

PRIVATE LEASE Citroën

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.