'China wordt snel grootste markt voor Porsche'
Bernard Maier, hoofd sales en marketing, zegt tegen Automotive News: "Het is een interessante nek-aan-nekrace, maar China zou al in 2014 de grootste markt voor Porsche kunnen worden. Ik verwacht echter dat dit in 2015 gaat gebeuren."
Maier voegt daar wel meteen aan toe dat volume geen doel op zich is voor Porsche: "We willen op een kwalitatieve en winstgevende manier groeien. De aankoop van een auto van ons merk moet een bijzondere ervaring blijven."
Amerika, Azië en Europa nemen nu allemaal ongeveer een derde van de verkopen voor hun rekening en dat is iets waar Porsche nadrukkelijk naar streeft: "We hebben ons modellengamma op zo'n verdeling afgestemd. In het geval van de lancering van andere modellen zou die verhouding niet meer te handhaven zijn."
Maier is desgevraagd duidelijk over de introductie van nieuwe Porsches in de line-up, bijvoorbeeld een SUV boven de Cayenne of onder de Macan: "We willen altijd de sportiefst mogelijke auto in het segment hebben en een model boven de Cayenne zou te zwaar zijn om nog echt sportief te zijn. Ook kan ik zeggen dat er geen model onder de Macan komt, net zomin als er een model onder de Cayman of Boxster komt."