Chevrolet Europa gaat racen

Chevrolet Nubira Racewagen
Chevrolet Europe gaat in 2005 drie auto's inzette voor het FIA World Touring Car Championship (WTCC). 't Is voor het eerst dat Chevy aan een wereldkampioenschap in de autosport deelneemt.
Chevrolet Europe gaat in 2005 drie auto's inzette voor het FIA World Touring Car Championship (WTCC). 't Is voor het eerst dat Chevy aan een wereldkampioenschap in de autosport deelneemt.

Daewoo verdwijnt, maar de modellen zullen onder de vlag van GM-divisie Chevrolet op de markt worden gebracht. Om dat eens goed onder de aandacht van het in autosport geïnteresseerde publiek te brengen, gaat Chevrolet racen. In 2005 worden er drie Nubira's ingezet voor het FIA World Touring Car Championship (WTCC). Het is de eerste maal in de geschiedenis dat Chevrolet zal deelnemen aan een FIA wereldkampioenschap. Het WTCC vervangt het ETCC en zal in 2005 worden verreden in 10 landen in Europa, China en Latijns Amerika.
De auto's worden ontwikkeld en gebouwd door Ray Mallock's RML Team, dat ook voor de inschrijvingen zorgt. RLM is geen onbekende op de circuits. Zo neemt het dit jaar deel aan het FIA GT kampioenschap met de Saleen S7R.
De 2-liter viercilinder in de Nubira wordt gekoppeld aan een sequentiële zesbak en zal een vermogen leveren van 270 pk en een maximum koppel hebben van 267 Nm bij 5800 tpm. De topsnelheid wordt voorlopig geschat op 254 km/h.
Het WTCC-seizoen gaat volgend jaar op 10 april van start op Monza. Daarna volgen races in Frankrijk (Magny-Cours, 1 mei), het Verenigd Koninkrijk (Silverstone, 15 mei), de Tsjechische Republiek (Brno, 29 mei), Mexico (26 juni), België (Spa-Francorchamps, 22 juli), Duitsland (Obschersleben, 28 augustus), Turkije (Istanboel, 18 september) en Spanje (Valencia, 2 oktober). De finalerace vindt plaats op 20 november op het stratencircuit van Macau in China.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.