AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Buick Regal GS is Insignia OPC-light
45
Ook buiten Europa krijgen ze een Insignia OPC-achtige. Op de NAIAS in Detroit toont Buick de imposante Regal GS. De Regal is versie van de grote Opel voor buiten Europa. Toch hoeven wij in Europa zeker niet jaloers te zijn.
Aan de uitstraling van de Buick zal het niet liggen: de auto heeft twee extra luchtinlaten voor, Brembo remklauwen en 20-inch lichtmetaal. Bovendien ligt de Regal GS dichter bij het asfalt dan de gewone versies. Binnenin monteert Buick Recaro kuipstoelen, metalen pedalen en een sportstuur met platte onderkant.
Ondanks de OPC-achtige oorlogstooi profiteert de Regal GS namelijk niet van de volvette 325 pk van de Insignia OPC. De Buick heeft namelijk geen 2,8-liter V6 turbomotor onder de kap, maar een direct ingespoten, 2,0-liter viercilinder turbomotor. Deze levert een lousy 255 pk en 400 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost ongeveer zes seconden.
De kracht gaat via een handgeschakelde zesbak naar alle vier de wielen. Een sperdifferentieel bij de achteras en GM's HiPerStrut voorwielophanging zorgen ervoor dat de aandrijfkrachten goed beteugeld blijven. De HiPerStrut-technologie kennen we ook al van de Insignia OPC en is enigszins vergelijkbaar met Fords RevoKnuckle-wielophanging van de Focus RS.
Het is nog niet 100 procent zeker dat de Regal GS ook in productie gaat. Buick gebruikt de concept-car op de NAIAS om de reacties van het publiek te peilen. Het Amerikaanse merk is niet alleen populair in de Verenigde Staten, ook de Chinezen zijn enthousiast over de producten van de GM-dochter. Vandaar dat Buick erg belangrijk is voor de toekomst van het concern.
Ondanks de OPC-achtige oorlogstooi profiteert de Regal GS namelijk niet van de volvette 325 pk van de Insignia OPC. De Buick heeft namelijk geen 2,8-liter V6 turbomotor onder de kap, maar een direct ingespoten, 2,0-liter viercilinder turbomotor. Deze levert een lousy 255 pk en 400 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost ongeveer zes seconden.
De kracht gaat via een handgeschakelde zesbak naar alle vier de wielen. Een sperdifferentieel bij de achteras en GM's HiPerStrut voorwielophanging zorgen ervoor dat de aandrijfkrachten goed beteugeld blijven. De HiPerStrut-technologie kennen we ook al van de Insignia OPC en is enigszins vergelijkbaar met Fords RevoKnuckle-wielophanging van de Focus RS.
Het is nog niet 100 procent zeker dat de Regal GS ook in productie gaat. Buick gebruikt de concept-car op de NAIAS om de reacties van het publiek te peilen. Het Amerikaanse merk is niet alleen populair in de Verenigde Staten, ook de Chinezen zijn enthousiast over de producten van de GM-dochter. Vandaar dat Buick erg belangrijk is voor de toekomst van het concern.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen