Buick Regal als Avenir

Weelderige Insignia

Buick Regal Avenir
Buick Regal AvenirBuick Regal AvenirBuick Regal AvenirBuick Regal AvenirBuick Regal AvenirBuick Regal AvenirBuick Regal AvenirBuick Regal AvenirBuick Regal Avenir
Buick heeft het Avenir-label uitgesmeerd over de Regal, in auto die wij in Europa natuurlijk kennen als de Opel Insignia.

Drie jaar geleden liet Buick in Detroit de Avenir Concept zien, een studiemodel waarmee Buick deed voorkomen alsof het een volgens oude Amerikaanse receptuur bereid luxueus slagschip op de markt zou brengen. Dat bleek niet helemaal waar. De Avenir Concept ging niet in productie en Buick gebruikt modelnaam Avenir inmiddels voor een nieuw luxelabel dat het aan zijn modellen hangt. In China is de GL8 als Avenir te krijgen en in de Verenigde Staten zijn het de Enclave en LaCrosse waaraan het label gekoppeld kan worden. Nu is ook de Regal aan de beurt, in feite onze Opel Insignia met Buick-badges.

Alleen de hatchbackversie van de Regal maakt kennis met het Avenir-label en dat heeft waarschijnlijk te maken met het gegeven dat de stationversie (Tour X) in de Verenigde Staten alleen in 'onze' Country Tourer-trim te krijgen is. Buick kent het label zelfs alleen toe aan de krachtigste variant met een 2,0-liter grote 250 pk sterke turbomotor onder de kap. De Avenir-variant is te herkennen aan zijn nieuwe grille waarin gaaswerk is geplaatst. De Regal Avenir staat op 19-inch lichtmetaal en heeft standaard led-koplampen. Natuurlijk zien we onder andere op de voorschermen de aanduiding 'Avenir' terug.

De Regal Avenir beschiktt standaard over het aan een 8-inch display gekoppelde infotainmentsysteem. Een met beige leer bekleed interieur met houtafwerking behoort tot de standaarduitrusting. Delen van de voorstoelen zijn afgewerkt met gewatteerd leer met een diamantpatroon en in de hoofsteunen keert tevens het Avenir-embleem terug. Ook is een reeks veiligheidssystemen, denk aan parkeerhulp achter, standaard.

Buick verwacht dat een groot deel van de Regal-kopers voor de Avenir-uitvoering zal kiezen. Dat klinkt natuurlijk als fraaie praat, maar bij de LaCrosse blijkt de Avenir-uitvoering 70 procent vaker verkocht te worden dan de andere varianten.

Lezersreacties (24) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.