BMW’s verkoopjaar eindigt positief

+ 2,0 procent

BMW

Steeds meer fabrikanten laten - al dan niet - trots weten wat voor een verkoopcijfers zij in 2019 hebben genoteerd. Nu is het de beurt aan BMW.

De gehele BMW Group is goed voor een stijging van 1,2 procent ten opzichte van een jaar eerder. Daarvoor is de verkoop van 2.520.307 voertuigen voor nodig. Het overgrote deel is afkomstig van moedermerk BMW zelf. Doordat 2.168.516 klanten een nieuwe BMW kochten, is dat merk op zichzelf goed voor een stijging van 2,0 procent.

Van alle voertuigen waren 145.815 auto’s geëlektrificeerd. Bijna een miljoen exemplaren van de verkochte BMW’s zijn afkomstig uit de X-SUV-familie. Mini is het enige merk dat 2019 met rode cijfers afsluit. Door de verkoop van 346.639 auto’s ziet Mini zijn verkoop met 4,1 procent slinken.

Europa blijft de grootste afzetmarkt voor BMW met 1.081.563 auto’s (-1,5 procent), waarvan 331.370 BMW’s en Mini’s een Duitse eigenaar kregen. Azië volgt met een aandeel van 923.999 auto’s (+5,6 procent). China is veruit het populairste Aziatische land met 723.680 nieuwe eigenaren.

BMW streeft dit jaar naar een lichte omzetstijging.

PRIVATE LEASE BMW

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.