BMW schijnt licht op toekomst

Waterstof i8 en 2-serie PHEV toegelicht

BMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seri
BMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seriBMW Innovation i8 hydrogen - 2-serie PHEV - 5-seri
BMW laat zich van z'n innovatieve kant zien door tijdens de Innovation Days een blik op de toekomst te werpen. Wat te denken van een i8 die waterstof lust?

BMW heeft tijdens de in Frankrijk gehouden Innovation Days flarden laten zien van wat we in de toekomst verwachten kunnen. Als eerste krijgen we de 2-series Active Tourer plug-in hybrid te zien, een stekkermodel dat nog wel als een prototype wordt aangeduid.

Onder de kap van de Active Tourer PHEV ligt een 136 pk sterke TwinPower driecilinder dat de voorwielen aandrijft. Tot zo ver geen nieuws, tot je een elektromotor tegenkomt die zich bezighoudt met de achterwielen. Het systeem is vergelijkbaar met dat van de i8, al is het in de 2-serie Active Tourer - vanwege z'n voorwielaandrijving - gespiegeld gemonteerd.

De Active Tourer plug-inhybride kan 38 kilometer in elektromodus afleggen. Een sprintje naar de 100 km/h is in 6,5 tellen achter de rug en het gemiddeld verbruik moet op 2 l/100 km liggen, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 50 g/km. Ook van de 3-serie moet binnenkort een stekkerversie verschijnen.

Meer BMW nieuws? Jazeker. Onlangs hebben we al de eerste meters kunnen rijden met een 1-serie met waterstofinjectie, maar er is meer. Zo zegt BMW op koers te liggen op in 2020 een eerste Fuel Cell Electric Vehicle - mede met Toyota ontwikkeld - op de markt te brengen. Met een 5-serie Gran Turismo laat BMW alvast zien hoe ver ze zijn. De getoonde Fünfer beschikt over een 245 pk sterke elektromotor waarmee het prototype zo'n 500 kilometer ver kan komen. Om de gekte compleet te maken, krijgen we een i8 die waterstof lust te zien. Helaas is BMW niet al te happig op het geven van informatie over deze bijzondere - logischerwijs van extra luchtinlaten voorziene - elektrosporter.

PRIVATE LEASE BMW

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.