BMW gaat per 2025 ander soort accucellen gebruiken

Cilindrische accucellen

BMW 7-serie i7

BMW heeft een deal gesloten met CATL voor de levering van accucellen vanaf 2025, meldt Reuters. Dat is niet het meest belangrijke nieuws, wat voor soort accucellen het zijn is interessanter. BMW gaat namelijk aan de cilindrische accucellen.

BMW stoomt voor 2025 de 'Neue Klasse' klaar. Daarmee doelt de fabrikant op een nieuwe lichting volledig elektrische auto's, die ook werkelijk op een puur voor EV's bestemde nieuwe basis komen. Onlangs kwam het gerucht naar buiten dat BMW voor de Neue Klasse gebruik gaat maken van zogenoemde cilindrische accucellen, in plaats van de prismatische die het nu gebruikt. Een belangrijk voordeel van deze cellen is dat de productiekosten lager liggen. Naar verluidt worden de accu's tot wel 30 procent goedkoper. Ook worden ze als betrouwbaarder gezien. Tesla maakt er al gebruik van.

De deal met de Chinese accufabrikant CATL bevestigt dat deze accucellen in de Neue Klasse worden gebruikt. BMW neemt al tien jaar accu's af van CATL, maar krijgt dus per 2025 cilindrische exemplaren. Welk bedrag er met de deal gemoeid is en voor hoe lang het leveringscontract geldig is, is nog niet bekend.

PRIVATE LEASE BMW

Lezersreacties (52)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.