BMW en Mercedes verkopen gezamenlijke taxidienst aan Lyft
Het wil maar niet lukken
Free Now, de taxi- en autodeeldienst van BMW en Mercedes, is verkocht aan Lyft. Daarmee nemen de twee grote Duitse premiummerken voor de tweede keer afscheid van een gezamenlijk bedacht mobiliteitsplatform.
Jawel: BMW en Mercedes-Benz hadden samen een taxi-app. Free Now (of Freenow) werd in 2019 opgericht als ‘mobiliteitsservice’ en richt zich op taxiservices zoals Uber en Lyft. Daarnaast kun je de Free Now-app ook gebruiken om auto’s, scooters en ebikes te huren, voor kortere of langere tijd.
Het totale pakket is nu overgenomen door Lyft, één van de grootste spelers als het gaat om taxi-apps. Lyft breidt zijn diensten daarmee in één klap flink uit in Europa, waar Free Now gevestigd en in 150 steden actief is. Lyft betaalt ongeveer 175 miljoen euro voor het bedrijf en ontbindt daarmee ook meteen de gezellige samenwerking tussen BMW Group en Mercedes-Benz Mobility.
Het is niet voor het eerst dat BMW en Mercedes afscheid van elkaar nemen. Een andere divisie van de gezamenlijke autodeel-activiteiten, Share Now, werd in 2022 al verkocht aan Stellantis.
PRIVATE LEASE BMW
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

BMW 320d xDrive M-SPORT ** LED, NAVI+, HALF-LEDER, HuD, ACC, 19-inch LMV, DRAVIT GRAU ** 1e EIG - UNFALLFREI - BMW GAR ** ** INFORMEER OOK NAAR ONZE AANTREKKELIJKE FINANCIAL-LEASE TARIEVEN **
- 2024
- 28.497 km

BMW 320d xDrive M-SPORT ** LED, NAVI+, HALF-LEDER, HuD, ACC, 19-inch LMV, DRAVIT GRAU ** 1e EIG - UNFALLFREI - BMW GAR ** ** INFORMEER OOK NAAR ONZE AANTREKKELIJKE FINANCIAL-LEASE TARIEVEN **
- 2023
- 39.998 km

BMW 118i Executive Sportline Aut. NAP|Sportst|Sfeervl|Carplay
- 2021
- 124.080 km
Lees ook

Mazda 323 en BMW 323i: hoe vaak delen merken elkaars modelnaam?

Test: BMW 3.0 CSL - Bewijs dat rijplezier niet per se in de hoeveelheid pk’s zit

Dubbeltest: Mercedes CLA niet in alles beter dan Polestar 2, als EV wel volwassener

Dit is de elektrische Mercedes-Benz E-klasse: vergeet de EQE!

