BMW boekt recordwinst in 2010
In 2008 en 2009 ging het relatief gezien niet erg goed met BMW en de dochtermerken Mini en Rolls-Royce. De winst bleef hangen op respectievelijk 330 en 210 miljoen euro. Afgelopen jaar is dat flink omhoog gegaan: de nettowinst bedraagt 3,23 miljard euro. De omzet steeg met 19,3 procent ten opzichte van 2009, naar 60,4 miljard euro.
Dat succesverhaal is grotendeels te danken aan de stijgende verkoopcijfers van de drie merken: in totaal 1.461.166 stuks, tegenover 1.286.310 in 2009. De grootste deel daarvan is BMW, Mini verkocht 234.175 modellen en Rolls-Royce deed 2.711 auto's van de hand. Duitsland blijft de grootste afnemer, gevolgd door de VS en China. In 2011 verwacht men wereldwijd meer dan 1,5 miljoen auto's te verkopen.
Kort geleden maakten BMW's grote concurrenten, Audi en Mercedes-Benz, al de jaarcijfers over 2010 bekend. Audi maakte 2,63 miljard euro winst, het dubbele van 2009. Mercedes boekte een winst van 4,7 miljard euro, tegenover 2,6 miljard euro verlies in 2009.