'Binnenkort bijna elke Hyundai Europees'
Belangrijkste uitzonderingen zijn Engeland en Ierland, waar rechtsgestuurde auto's in de showroom staan die afkomstig zijn uit fabrieken in India. Voor de rest van Europa geldt vanaf eind dit jaar, het moment dat de nieuwe i10 gelanceerd wordt, dat vrijwel alle Hyundai's feitelijk Europees zijn.
Dit bericht is slecht nieuws voor de Franse merken, die in deze voor hen zo zware periode zelfs al eens aanstuurden op importheffingen voor Koreaanse merken. Helaas voor hen is de hoeveelheid import binnenkort dus minimaal: alleen niche-modellen als de Santa Fe en Veloster worden nog in het Aziatische land geproduceerd, niet bepaald de hardlopers uit het gamma.
Hyundai en zustermerk Kia produceren veel in Tjechië, Slowakije en Turkije. Ook de ontwikkeling van de auto's vindt tegenwoordig vooral in Europese ontwerpcentra plaats. Hyundai's Senior Vice President Allan Rushforth is tevreden, zo vertelt hij het Amerikaanse Carscoop: "Hoewel onze verkoopcijfers in Europa met vijf procent zijn teruggelopen is ons marktaandeel juist gestegen. We zijn er trots op dat onze fabriek op volle kracht blijft draaien in een periode dat de Europese markt het zwaar heeft".
PRIVATE LEASE Hyundai

Had je deze auto's al gezien?

Hyundai i10 1.0i Go! Sport Edition (APPLE CARPLAY,LED,NAVIGATIE,CRUISE,AIRCO,LM-VELGEN,NIEUWE APK,TOPCONDITIE)
- 2017
- 59.911 km

Hyundai Kona 1.6 GDI HEV Fashion Special | Apple Carplay - Android Auto| 18" Lichtmetalen velgen | Rijklaarprijs !
- 2022
- 52.182 km

Hyundai Kona EV Premium 64 kWh Verwacht! | Afneembare trekhaak | Dodehoek detectie | Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- 2018
- 122.150 km