AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Better Place ook in Californië
18
Better Place, het plan voor grootschalige elektrische mobiliteit, krijgt ook in de Verenigde Staten voet aan de grond. Californië is de eerste staat die werk maakt van een elektrische infrastructuur op basis van het plan van Shai Agassi.
De Bay Area van San Fransisco krijgt de primeur. De overheid investeert ongeveer één miljard dollar in een infrastructuur van 'wisselstations'. Hier kunnen deelnemers aan Better Place hun lege accu's inwisselen voor opgeladen exemplaren. Ook zijn er plannen om laadstations bij winkels en restaurants te plaatsen om de elektrische auto's ter plekke op te laden. Daarvoor is echter wel aangepaste software in de auto's nodig.
Better Place-initiatiefnemer Shai Agassi claimt dat de elektrische auto's een betere prijs-/prestatieverhouding hebben dan exemplaren met een conventionele benzinemotor. Experts bestrijden dit, vooral omdat een elektrische Mégane zoals Better Place die gebruikt rond de 60.000 dollar kost. Agassi heeft aangekondigd ook met andere autofabrikanten te willen samenwerken. Better Place gaat van start in Israël en daarna volgen Denemarken, Portugal en Monaco. Met andere landen is Agassi nog in onderhandeling.
Better Place-initiatiefnemer Shai Agassi claimt dat de elektrische auto's een betere prijs-/prestatieverhouding hebben dan exemplaren met een conventionele benzinemotor. Experts bestrijden dit, vooral omdat een elektrische Mégane zoals Better Place die gebruikt rond de 60.000 dollar kost. Agassi heeft aangekondigd ook met andere autofabrikanten te willen samenwerken. Better Place gaat van start in Israël en daarna volgen Denemarken, Portugal en Monaco. Met andere landen is Agassi nog in onderhandeling.
Lees ook
Nieuws
Voyah Courage: vanaf €45.000 en standaard stampvol
Volkswagen Golf GTI Edition 50 : ‘Tijd op Nordschleife zou nog 2 tot 3 seconden sneller kunnen’
Nieuws
Deze Volkswagen Polo moet gered worden - Liefhebber Gezocht
Nieuws
’90 procent gemeenten gebruikt verouderde parkeernorm’
Nieuws