Ares Design toont gereïncarneerde Ferrari 412

Meer in de maak

Ares Design Project Pony
Ares Design Project PonyAres Design Project PonyAres Design Project PonyAres Design Project PonyAres Design Project PonyAres Design Project PonyAres Design Project Pony

De eigenzinnige coachbuilder Ares Design blijft zijn portfolio maar uitbreiden. Begin dit jaar liet het bedrijf de eerste schetsen zien van een tot Ferrari 412 gebouwde Ferrari GTC4Lusso, waar we nu meer van te zien krijgen.

Onlangs liet Ares Design, het bedrijf van voormalig Lotus-CEO Dany Bahar, tekeningen zien van een tot Ferrari 250 GTO verbouwde 812 Superfast. In februari dit jaar liet Ares Design al de eerste digitale tekeningen zien van een Tesla Model S Cabrio én Shooting Break en van een tot Ferrari 412 omgebouwde GTC4Lusso. Van die laatste zijn nu gerenderde beelden verschenen die een betere indruk geven van wat Ares Design in petto heeft.

Ares Design noemt zijn Ferrari 412-project: Project Pony. Hoewel de hoekige koets van deze 412-reïncarnatie duidelijk geïnspireerd is op het origineel gaat er onderhuids moderne techniek schuil. Onder de kap vinden we namelijk dezelfde 690 pk en bijna 700 Nm sterke 6,3-liter V12 die ook in de GTC4Lusso ligt. Ares Design heeft ook het complete interieur van de GTC4Lusso aangepakt. Het is nog niet bekend welk bedrag Ares Design voor zijn Project Pony wil ontvangen.

De creatievelingen van Ares Design hebben overigens meer in het vat zitten. Eerder liet het bedrijf al zijn Mulsanne Coupé zien en met zijn Project Panther heeft Ares Design een herboren De Tomaso Pantera in de ontwikkelingskamers staan. Het bedrijf laat verder de eerste tekeningen van Project Wami zien, een auto die is geïnspireerd op klassieke roadsters uit de jaren vijftig en waarin wat Maserati-invloedenterug te vinden zijn. Ares Design zegt die auto helemaal zelf te bouwen.

Lezersreacties (40)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.