Alweer een Fiat Panda op waterstof

Fiat Panda Hydrogen
Voor de derde keer lanceert  Fiat een Panda op waterstof. Nieuw aan deze versie is dat er dit keer geen accu nodig is voor het opwekken van elektriciteit.
Voor de derde keer lanceert  Fiat een Panda op waterstof. Nieuw aan deze versie is dat er dit keer geen accu nodig is voor het opwekken van elektriciteit.
De Fiat Panda Hydrogen kan met een nieuw brandstofcelsysteem geheel zelfstandig alle benodigde energie leveren die er nodig is voor het functioneren van de elektromotor. Een accu is dus niet meer nodig. Fiat klopt zich op de borst omdat vrijwel alle componenten in de Panda Hydrogen van Italiaanse makelij zijn.
De elektromotor zit onder de auto weggewerkt. Dat geldt ook voor de brandstoftank waar de waterstof onder een druk van 350 bar wordt bewaard. De Panda Hydrogen levert 60 kW en kan maximaal 130 km/u. De acceleratie van 0 naar 50 km/u gaat in 5 seconden. De actieradius is tweehonderd kilometer.
Dit jaar worden enkele van deze Panda's Hydrogen bij wijze van experiment ingezet. Fiat denkt dat serieproductie pas over vijftien tot twintig jaar van start kan gaan.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.