AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
9ff pakt 911 GT2 bij de kladden
19
Tuner 9ff staat bekend om z'n extreem krachtige Porsche-creaties. We waren dan ook blij verrast toen we hoorden dat de tuner de 911 GT2 onder handen heeft genomen. Het resultaat is de 9ff BT2.
De 3,6-liter boxermotor levert na een flinke behandeling door de ingenieurs van 9ff een imposante 850 pk en 920 Nm. De topsnelheid ligt niet vast, omdat de klant zelf de versnellingsbakverhoudingen kan bepalen. 9ff belooft echter dat 385 kilometer per uur tot de mogelijkheden behoort. De sprint naar 100 kilometer per uur kost zodoende maar drie seconden, na 8,7 seconden staat 200 kilometer per uur op de snelheidsmeter.
Natuurlijk zou de auto zonder aerodynamische aanpassingen opstijgen bij die snelheid, dus de conversie omvat ook een speciaal pakket spoilers. Voor zorgt dit voor 70 kilogram extra downforce, achter is dit zelfs 90 kilogram. De spoilers zijn gemaakt van koolstofvezel.
Het oog wil ook wat, dus de Gulf-kleurstelling van de foto's behoort ook tot de mogelijkheden. Dit is een verwijzing naar de roemruchte Ford GT40's die in de jaren zestig succesvol waren op Le Mans.
Natuurlijk zou de auto zonder aerodynamische aanpassingen opstijgen bij die snelheid, dus de conversie omvat ook een speciaal pakket spoilers. Voor zorgt dit voor 70 kilogram extra downforce, achter is dit zelfs 90 kilogram. De spoilers zijn gemaakt van koolstofvezel.
Het oog wil ook wat, dus de Gulf-kleurstelling van de foto's behoort ook tot de mogelijkheden. Dit is een verwijzing naar de roemruchte Ford GT40's die in de jaren zestig succesvol waren op Le Mans.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws
Porsche 911 GTS-rijders kunnen niet zomaar op vliegvakantie gaan
Reportage
Waarom dit prototype Porsche 911 Turbo S Leichtbau meer dan €1,5 miljoen waard is
Nieuws