207 CC komt eind maart

Peugeot 207 CC
Peugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CC
Hoe de Peugeot 207 CC er uit ziet, zal voor niemand een verrassing zijn. Dit zijn de eerste beelden van de coupécabriolet die eerder al als 207 Epure conceptcar getoond werd.
Hoe de Peugeot 207 CC er uit ziet, zal voor niemand een verrassing zijn. Dit zijn de eerste beelden van de coupécabriolet die eerder al als 207 Epure conceptcar getoond werd.

Peugeot heeft de Autosalon van Genève gekozen voor het eerste optreden van de 207 CC. De opvolger van de 206 CC is weer een 2+2 en groeide ten opzichte van zijn voorganger 20 centimeter in de lengte. Ook in de breedte gaat de coupécabriolet er flink op vooruit, en is nu 1,75 meter breed. Kort na het beursoptreden in Zwitserland zal de 207 CC al in de Nederlandse showrooms staan. De koper heeft eind maart, begin april keus uit drie motoren, een ongeblazen 1.6 met 120 pk en de 1.6 met turbo, die 150 pk levert en al leverbaar is in de 207 Féline. De topversie zal een wat straffer onderstel krijgen. Ook dieselrijders worden van meet af aan bediend, met de 110 pk sterke 1.6 HDiF. De benzinemotoren komen voort uit de samenwerking tussen PSA en BMW, zo is de 120 pk sterke 1.6 ook in de Mini Cooper te vinden. In februari maakt Peugeot Nederland de verschillende uitrustingsniveau's bekend en de daarbij behorende prijzen.
Peugeot heeft de dakconstructie afgeleid van het vouwdak van de 206 CC. Maar in de 207 CC hoeft de bestuurder niet meer zelf het dak te ontgrendelen of te vergrendelen, ook die handeling neemt de techniek over. Op de knop drukken volstaat, waarna de inzittenden 25 seconden later in de open lucht of overdekt zitten. Peugeot heeft de A- en B-stijlen van 207 CC versterkt en bij een koprol komen de verchroomde rollbars achter de hoofdsteunen 200 mm omhoog. Elke 207 CC beschikt over twee airbags voor, twee dubbele zijairbags en een knieairbag in de stuurkolom.
De voorste inzittenden zitten in de 207 CC lager dan in de 207 hatchback. En omdat het een 2+2 is moeten er ook achterin twee mensen kunnen zitten. Met het dak gesloten heeft de bagageruimte een inhoud van 449 liter, wanneer de dakconstructie onder de afdekplaat ligt, gaat er 187 liter mee.
Op de enorme aantallen die er van de 206 CC in zijn beginjaren werden verkocht, hoeft de 207 CC niet te rekenen. Dat was de eerste coupécabriolet in zijn klasse, waarvan er in totaal in Nederland 9.545 zijn verkocht. Sinds 2000 zijn er wereldwijd 360.000 206 CC's op kenteken gegaan. Daarmee is het de meest verkochte coupécabriolet. De 207 CC heeft te maken met veel meer concurrenten, zoals de Opel Tigra Twintop, de Nissan Micra C+C en de Mitsubishi Colt CZC.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.