1.015 pk sterke Lamborghini Revuelto niet aan te slepen
Ruim 2 jaar wachttijd
De Lamborghini Revuelto, de ruim 1.000 pk sterke opvolger van de nu al iconische Aventador, valt in de smaak. Zo goed zelfs, dat je zeker twee jaar moet wachten als je er nu een bestelt.
Eerder dit jaar trok Lamborghini eindelijk het doek van de Aventador-opvolger: de Revuelto. Een auto opvolgen die jarenlang zó goed in de smaak viel bij zowel het koperspubliek als de (jonge) fans van het merk: dat is geen gemakkelijke taak. De nieuwe Lamborghini Revuelto lijkt daarin met verve te slagen. Hoewel er voor de Nederlandse markt nog geen officiële prijzen bekend zijn, puilt Lamborghini's orderboek al uit: bestel je nu een Revuelto, dan moet je dik twee jaar wachten en je auto ergens in 2025 in ontvangst nemen. Dat bevestigt de fabrikant zelf.
We vermoeden dat er al een paar Nederlanders een Revuelto hebben besteld, maar hoeveel precies? Dat geeft de importeur niet prijs. Naar de officiële prijzen voor Lamborghini's top-of-the-bill machine-met-V12 blijft het eveneens gissen: 'Prijs op aanvraag', zegt Pon, en er staan nog geen Revuelto's op Nederlands kenteken om een cataloguswaarde aan af te leiden.
Lamborghini Revuelto: veel sterker en tóch subtieler
Reken er op dat een naar smaak samengestelde Revuelto vér over de €500.000 heengaat. En voor dat geld krijg je niet eens zo'n show stopper als de Aventador was, want de auto - door ondergetekende alvast gehoord op het Goodwood Festival of Speed - klinkt een stuk tammer dan zijn voorganger. Niet alleen in volume, maar ook tijdens de schakelmomenten: de Aventador had met zijn enkele koppeling een niet erg comfortabele, maar wel lekker onbehouwen en charismatische manier van schakelen - en dat hoorde je.
De nieuwe zet er meer uitgekristalliseerde en potentere technologie tegenover. Meer dan 1.000 pk, een toerenbegrenzer die pas bij 9.500 toeren ingrijpt en een snelle automaat met dubbele koppeling. Op papier en met zijn ontwerp trekt-ie dus nog altijd de aandacht door geenszins bescheiden te zijn, maar in het echt wat minder. Sterker nog: Lamborghini's vlaggenschip heeft tegenwoordig een plug-in hybride-aandrijflijn die ook volledig elektrisch en dus stil kan opereren. Maar niet eentje die zorgt voor een lagere vanafprijs ...
Natuurlijk nog steeds geen muurbloempje, maar je hoort hem niet meer van veraf aankomen.