Volvo XC90 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid AWD Inscription (2016)

autoreview

Volvo XC90
Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90

Signalement

UitvoeringXC90 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid AWD Inscription
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst16.300 km
Lezerswaardering: 51%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Realistisch verbruik

  • 6.313 km

Ja ja, ook hier iemand die voor de looks (bijtelling) is over gegaan naar Zweden. Een prima auto in vergelijk met de vorige een zware tank maar ja, vrouw kidz en hond zijn blij met de rijstijl. Rustig aan 105 beetje cruisecontrole en klaar. Nu na twee maanden rond te rijden hebben we de boeken opgemaakt voor een realistisch verbruik cijfer en kosten.

Na aflevering de auto direct mee genomen naar italie incl trailer dit drukt de zuinige pret natuurlijk aanzienlijk want ik ga niet na 40 min rijden 2,5 uur wachten om weer te laden.
-------------------------------------------------------------------------
Het totaal;
6313,4 km 8,6 l per 100km
530,4 Liter benzine 1 / 11,6
568,9 KWu gem KWu prijs 0,20 = € 113,78
--------------------------------------------------------------------------
Zonder de vakantie rit;
3257,1 km 5,1 L per 100km
165,7 Liter 1 / 19,6
457,8 KWu gem Kwu prijs 0,20 = € 91,56
--------------------------------------------------------------------------
Vorige auto (zeker geen 105 en cruise control :-))

Altijd gem verbruik van 7,6 l per 100km
Gem diesel prijs 2015 €1,22 kost 3257,1 km € 303,33
-------------------------------------------------------------------------
165,7 liter benzine koste gem in 2015 € 238,57
Tel hier de kw prijs bij op en het totaal is € 330,13
-------------------------------------------------------------------------
Over deze afstand kost het je dus bijna €30,00 brandstof om groen bezig te zijn (ik laat in deze berekening de wegenbelasting en verzekering even buiten beschouwing). Ik reken het nog maar even niet uit over het totaal want dan valt het nog iets negatiever uit. Ben wel erg benieuwd wat het zal zijn na een volledig jaar rond gereden te hebben, maar ben bang dat de twee a drie keer per jaar de verre ritten al je voordeel in een keer te niet doen.

Verder valt er over de kwaliteit weinig op te merken, het oogt allemaal erg goed, computer mag af en toe wat sneller maar ja dat wil je eigenlijk toch altijd. Een punt van het vermelden waard vind ik echter wel dat de aanduiding tanken leeg heel minimaal is! Enkel het pompje kleurt oranje..... Hebben hier al mensen gestaan met een lege accu en tank?

ruim half jaar verder

  • 16.300 km

Hallo,

Nu we een half jaar verder zijn kunnen we wel zeggen dat we de positieve en negatieve kanten van onze VOLVO hebben leren kennen.

Bij dagelijks gebruik voldoet de auto volledig aan onze wensen! Kids en hond mee en nog voldoende ruimte om spullen mee te nemen (lees je hele huisraad). Twee keer met zeven man opstap geweest als de afstand niet te ver is kan dit gerust met volwassenen.

Actieradius voor wat betreft het elektrisch rijden is voldoende om in ons geval naar kantoor te komen. Een 30 km constante snelheid en een 22 door stads verkeer is goed te doen.

De laadsnelheid (ligt natuurlijk ook aan de laadpaal) is oké niet extreem snel, met een uur en drie-kwartier is de auto vol bij 90% van de laadpalen.

Gaan we op tripjes die buiten het bereik van enkel elektrisch rijden vallen, dan ben ik geneigd de auto op de power stand te zetten. Zo kan je een verbruik van 5,5 l p100km behalen over een afstand van ongeveer 100 km (constante snelheid)

Ons gemiddelde verbruik in de afgelopen maanden is 7,2 l p100km, zodra je gaat trailleren of een rit maakt van meer dan 100 km gaat het verbruik sterk omhoog.

Rij eigenschappen de VOLVO is uitgevoerd met luchtvering dit maakt de auto tot een hele prettige reisauto. Waar ik in de audi de stelcon platen het liefst vermeed cruise'd deze er rustig overheen. Het is natuurlijk geen sportieve auto maar verder is de auto neutraal in zijn weg gedrag

Voor wat betreft de luchtvering wil ik vragen aan andere bestuurders van een xc90 hebben jullie ook een nare lucht wanneer de auto de easy entrie activeert (dus wanneer alle lucht uit de vering loopt voor een lagere in of uitstap). Vooral in de garage een vieze lucht. Ik heb dit aangegeven bij Volvo maar zonder resultaat. Waar de lucht mij nog het meest aan doet denken is uitlaatgassen. Hebben we hier te maken met sjoemel luchtvering?

Elektronica, ik heb tot dus ver nog geen enkel probleem ondervonden met de auto motorisch dan wel elektronisch. Vind alleen de spotify app erg langzaam werken. Wij hebben een 4G simkaart in de auto zitten en hiermee werkt de wifi hotspot perfect, dus lijkt eerder trage hardware te zijn. City safety, je kan er altijd iets van vinden bij ons heeft hij tot nu toe alleen ingegrepen op momenten dat het niet nodig was, en als je dan zelf ook net gaat remmen tijdens dat het systeem ook activeerd sta je direct stil. Maar denk zodra het 1 keer ingrijpt op het moment dat het wel nodig is je er erg blij mee bent!

Standkachel als deze wordt geprogrammeerd doe dit dan een uurtje voor je instapt want als deze nog bezig is terwijl je instapt zit je het liefst in kortebroek en T-shirt!

Het degelijke interieur van de oudere volvo's die ik nog herinner van opa (940, 460, 850) heeft plaatst gemaakt voor een van de strakste interieurs momenteel op de markt wij hebben zwarte bekleding en natuurlijke houten delen staat erg compleet (naar mijn mening), ik vraag me alleen wel af hoe de gekozen materialen zich houden na 10 jaar?

Dealer netwerk en ervaring, zijn naar mijn mening niet top en zeker niet te vergelijken met de service en benadering van de Duitse premium merken. Misschien gaan ze dat nog leren.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.