Volvo XC90 D5 AWD Inscription (2015) #3

autoreview

Volvo XC90
Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90Volvo XC90

Signalement

UitvoeringXC90 D5 AWD Inscription
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf30 km
KM-stand laatst40.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Helaas 1ste jaar vaak de dealer gezien nu tevreden

  • 40.000 km

Met groot genoegen stuur ik nu exact 1 jaar rond met mijn XC90 D5 maar we hebben samen wel het een en ander meegemaakt. Al in het begin ging het mis met de software update en Adaptive cruisecontrol, bij Volvo in Beesd is dit uiteindelijk opgelost. De schokbrekers voor maken vanaf het begin een rammelend geluid vooral als ze koud waren en eindelijk na 9 maanden wachten heeft de dealer de nieuw ontwikkelde veren kunnen installeren. Het was lang wachten op een enorme verbetering en kan nu zeggen dat nu de vering beter is dan ooit (zoals luchtvering eigenlijk hoort te zijn). Ook nu ging de ombouw niet zonder slag of stoot want mijn auto moest helaas 2x terug voor calibratie. Inmiddels deze zomer probleemloos naar Spanje gereden. De tune-up door polestar is voor mij persoonlijk een verbetering geweest om de (slome) schakelmomenten te veranderen, qua vermogen is het maar een kleine verbetering net als het brandstofverbruik. Ik zou het wel aanraden.
Conclusie naar 1 jaar is sturen, veel typische nieuwe model kinderziektes moeten verwerken wat de grens van mijn geduld tartte hierbij gaat veel lof naar mijn dealer in Amersfoort. Volvo pakt verbeteringen goed aan en ontwikkeld mijn inziens het merk en de nieuwe modellen langzaam naar een hoger niveau. Ze probeert op hun manier Volvo een nieuwe premium gevoel te creëren. Ze doen hun best maar dit zal nog wel even duren, ondertussen blijf ik met plezier in een heerlijk comfortable en rustige rijdende auto rondsturen, word vervolgd..

UPDATE 01-3-2017
20.000 probleemloze km verder inmiddels rijden we op Vredestijn winterbanden en die zijn top, zeer laag rolgeluid (stiller dan mijn Michelin zomerbanden). De 55.000km beurt was zoals verwacht, niks speciaals.

UPDATE 01-4-2018
Kilometerstand op 100.000km en ondertussen is het leer op de voorstoelen rondom zijn onder garantie rondom de luchtvering vervangen. en moeten de er nieuwe zomerbanden onder (twijfel nog welke) en remschijven vervangen, verder niks bijzonders te melden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.