Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • XC70

Volvo XC70 T5 Inscription Edition (2015)

autoreview

13
Volvo XC70 T5 Inscription Edition (2015)
XC70Lover
  • XC70Lover9
  • Gebruikersreview
8 februari 2020 om 19:44
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringXC70 T5 Inscription Edition
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf105.000 km
KM-stand laatst136.000 km
Lezerswaardering: 63%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van T6 naar T5

  • 105.000 km
  • 8 februari 2020

Sinds een weekje de trotse bezitter van een XC70 uit 2015 met T5 benzine motor. De titel van de review klopt niet helemaal omdat we de T6 niet ingeruild hebben maar mijn vrouw er nu in rijdt.
Maargoed na 4 jaar naar volle tevredenheid een XC70 T6 AWD (zie review zilvergrijze XC70 T6 uit 2011) te hebben gereden heeft deze auto er een broertje bij gekregen in de vorm van een zwarte T5 uit 2015.

Wellicht gaan we de T6 nog van de hand doen want de voornaamste reden dat we de T5 hebben is downsizen. Maar voor nu is het even zeer handig om twee auto's te hebben).
Hij heeft 60 pk minder dan de T6 (nog steeds een slordige 245pk) maar het verbruik ligt na de eerste weken op een prettige 1:14. Terwijl de T6 met veel pijn en moeite 1:10 haalde, en in de winter kwamen we er niet verder mee dan 1:8.

Hoewel bijna 5 jaar nieuwer mist de T5 een toch een paar extra's die de T6 wel heeft, zoals parkeersensoren, ventilerende stoelen en koplamp sproeiers. Maar verder is de T5 zeer compleet en uitgerust met modernere zaken die de T6 niet heeft, zoals Sensus navigatie, keyless entry, allerhande veiligheidssystemen zoals adaptieve cruise control, lane departure warning en collison warning en een verwarmde voorruit/stuur/spiegels/ruitensproeiers.

Grootste pluspunt is echter de 8-traps automaat die een wereld van verschil vormt met de straffe 6-traps bak uit de T6. Grootste minpunt is het ontbreken van de AWD, al was dat een bewuste keuze gezien het verbruik (en de 8-traps automaat die alleen in de FWD te vinden is), en ook vanwege het feit dat we daar niet heel vaak gebruik van maken. Onder normale omstandigheden gedragen de auto's zich dan ook bijna hetzelfde: goedmoedige comfortabele ruime -onverwacht snelle- lobbesen.

De T5 is lichtvoetiger, more sophisticated (bij gebrek aan een Nederland woord) en hij communicatiever. Maar hij mist de brute kracht van de T6.

De eerste 5.000 km

  • 110.000 km
  • 6 april 2020

De eerste 5.000 km hebben geen verrassingen opgeleverd.

Onlangs van winterbanden naar de zomerbanden gegaan. Heb twee sets nieuwe banden bij de auto aangeschaft. Michelin Defender zomerbanden en Michelin X-Ice 3 winterbanden. Zeer tevreden over beide.
Voor de velgen fetishisten (en ja ik ben er 1). De zomerbanden liggen op de XC Valder velgen en de winterbanden op de XC Sargas.

- De adaptieve cruise control werkt erg goed, komt dicht bij autonoom rijden (je hoeft alleen nog maar te sturen).
- Ik mis de parkeersensoren, de achteruit rij camera ben ik niet gewend dus gebruik ik vrijwel niet. De automatisch kantelende buitenspiegels bij achteruit rijden zijn een fijne toevoeging.
- City Safety werkt verrassend goed (onder de 50km per uur remt de auto zelf als hij naderend onheil ziet), heeft me wellicht 1 keer 'gered'.
- Het verschil met een zes-cilinder is toch wel erg groot. De T5 is verre van langzaam met bijna 250 pk, maar hij mist echt de brute kracht, de smeuigheid en het geluid van de T6 in lijn. Als je de 4-cilinder T5 hard laat werken dan lijkt het minder soepel, met meer toeren en vooral meer geluid te gaan.
- Verbruik gemiddeld (veel korte stukken) 1:13.
- Verder geen onderhoud gehad.
- AWD, gek genoeg niet echt gemist (goede banden doen meer dan je denkt), maar eigenlijk bizar dat Volvo uberhaupt een XC zonder AWD verkoopt....

Beetje gespeeld met Volvo On-call. Leuke gimmick en werkt goed, maar niet echt noodzakelijk. Paar interessante features:
- op afstand vergrendelen en starten
- locatie weergeven en navigatie met telefoon naar de auto (mijn vrouw vergeet nog wel eens waar ie geparkeerd staat)
- vanaf de telefoon bestemming invoeren in de navigatie en naar de auto sturen (sneller dan Sensus)
- onderhouds status en logboek verbruik

De auto is een deuk en 2 krassen rijker omdat een onverlaat de auto geraakt lijkt te hebben met een paar ski's.....en natuurlijk geen briefje.
Verder een paar steenslag plekken van rijden over slechte wegen (Belgie!)
Ik ben nog een paar krassen of deuken verwijderd van een herstelsessie...

E-Power Tuning

  • 125.000 km
  • 12 juli 2021

Onlangs een grote beurt uit laten voeren bij een universeel garagebedrijf. Geen bijzonderheden behalve een vervanging van een benzineslangetje en motorsensor.

Daarnaast een professionele poets- en waxbeurt laten doen bij Niessen Carcleaning in Weert. De auto had wat kleine -en helaas ook grotere- krassen. De kleintjes zijn er prima uitgehaald/opgevuld, maar de grotere krassen blijf je toch zien. Je merkt wel goed dat de auto behoorlijk goed vuil- en waterafstotend is gemaakt. De Waxoil die ze gebruikt hebben zou 2 a 3 jaar moeten blijven werken; ben benieuwd!

De auto bevalt nog steeds super. Het rijdt als een trein, is ruim, zit goed en alles zit erop en eraan. In vergelijking met andere auto's waar we naar gekeken hebben (BMW 5 Touring en Audi A6) doet de Volvo wat gedateerder aan, maar aan alles kun je merken dat het een uitontwikkeld model is en nagenoeg alle kleine minpuntjes eruit gehaald zijn. Enige praktische minpuntje is het ontbreken van parkeersensoren, vooral bij krappe parkeerplaatsen.

Afgelopen weekend bij Mark van Volhelp en bij Obbe van Obbe Tuning op bezoek geweest in Elst. Veel goede verhalen gehoord en besloten om bij Mark langs te gaan om de regio instellingen te laten updaten (mijn XC70 komt van de andere kant van de oceaan): de radio, navigatie en verkeersbordherkenning werken nu perfect!
Tegelijktijd ook veel goeds gehoord en gelezen over Obbe. Het was mogelijk een combi afspraak te maken (waarvoor hulde), en zodoende heb ik een E-Power tuning uit laten voeren bij Obbe icm een nieuw luchtfilter laten installeren. En ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt. De auto rijdt zowel sneller (pakt sneller op), soepeler (de 8 traps bak schakelt nog beter dan voorheen) en daarnaast ook nog eens zuiniger!
Mijn vorige auto was hetzelfde model maar dan in T6 uitvoering en ik moet zeggen dat de T5 na de tuning een stuk dichter tegen de T6 beleving aan zit! En daarbij ben ik ben snel en professioneel geholpen. Zeker een aanrader voor Volvo rijders!

Still going strong

  • 136.000 km
  • 9 april 2022

Korte update: still going strong. Auto rijdt goed, ik mis eigenlijk niets, behalve de parkeersensoren (en een elektromotor voor de korte afstanden).
Klein beetje rondgekeken naar een V60 Hybride al dan niet XC, maar met de huidige prijzen niet te doen. Je zit al snel op 40.000 plus euries.
Ik denk dat als ik de XC70 zou willen verkopen dat ik er meer voor zou krijgen dan wat ik betaald heb......gekke tijden.
AWD mis ik nauwelijks, behalve bij snel optrekken op nat wegdek: 270 pk op de voorwielen is niet ideaal.

Regulier onderhoud gehad. Geen bijzonderheden. Verbruik ligt op 1:13 ondanks regelmatig een kort stukje. Tanken was onprettig met een tank van 70 liter en een voorkeur voor premium benzine; regelmatig kwam het voor dat ik de tank niet eens vol kreeg met een max bedrag van 125 euro.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volvo XC70? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo XC70
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volvo XC70 T5 FWD Dynamic Edition Standkachel | Stoelverwarming | Lederen bekleding | Navigatie | Elektrische kofferklep

    Volvo XC70 T5 FWD Dynamic Edition Standkachel | Stoelverwarming | Lederen bekleding | Navigatie | Elektrische kofferklep

    • 2016
    • 161.543 km

    € 29.890

    Volvo XC70 D4 181pk Aut 8, Momentum

    Volvo XC70 D4 181pk Aut 8, Momentum

    • 2015
    • 175.055 km

    € 22.995

    Volvo XC70 D4 181pk Aut. FWD NORDIC+ Leder/Schuifdak/Ad Cruise/Trekhaak etc

    Volvo XC70 D4 181pk Aut. FWD NORDIC+ Leder/Schuifdak/Ad Cruise/Trekhaak etc

    • 2014
    • 215.116 km

    € 18.450

Meer Volvo XC70 occasions

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo XC70 specificaties
  • Volvo XC70 occasions
  • Volvo XC70 video's
Advies en informatie
  • Volvo XC70 tests
  • Volvo XC70 gebruikersreviews
  • Volvo XC70 index
PREMIUM
Renault Espace - Volvo XC70

Renault Espace - Volvo XC70

Ruim dertig jaar na de allereerste Renault Espace is het tijd voor een volledig nieuwe generatie....

Lees meer
 

Volvo XC70 reviews

  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D4 Summum (2015)

    Volvo XC70 D4 Summum (2015)

    • 9 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 T5 Inscription Edition (2015)

    Volvo XC70 T5 Inscription Edition (2015)

    13
    • 8 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D4 Nordic+ (2014)

    Volvo XC70 D4 Nordic+ (2014)

    12
    • 13 september 2019
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D5 AWD Momentum (2009)

    Volvo XC70 D5 AWD Momentum (2009)

    2
    • 28 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 2.5 T AWD Summum (2005)

    Volvo XC70 2.5 T AWD Summum (2005)

    6
    • 9 december 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2010)

    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2010)

    13
    • 13 november 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    3
    • 11 oktober 2020
meer reviews
Dubbeltest - Renault Espace vs Volvo XC70

Dubbeltest - Renault Espace vs Volvo XC70

109

De nieuwe Renault Espace is in het land, juist nu alle rivalen even op vakantie zijn. Kunnen...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D4 Summum (2015)

    Volvo XC70 D4 Summum (2015)

    • 9 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D5 AWD Momentum (2009)

    Volvo XC70 D5 AWD Momentum (2009)

    2
    • 28 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 2.5 T AWD Summum (2005)

    Volvo XC70 2.5 T AWD Summum (2005)

    6
    • 9 december 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2010)

    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2010)

    13
    • 13 november 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    3
    • 11 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 2.4 D5 AWD (2003)

    Volvo XC70 2.4 D5 AWD (2003)

    3
    • 28 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo XC70 2.4D DRIVe Momentum (2009)

    Volvo XC70 2.4D DRIVe Momentum (2009)

    3
    • 20 juni 2020
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    22
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo V40 - Facelift Friday

    Volvo V40 - Facelift Friday

    12
    • 6 mei 2022
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    1
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    67
    • 4 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo PV544 (1959) - In het Wild

    Volvo PV544 (1959) - In het Wild

    16
    • 2 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden