Volvo XC60 D4 Momentum (2015)
autoreview

Signalement
Uitvoering | XC60 D4 Momentum |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 4.000 km |
KM-stand laatst | 116.000 km |
XC60 D4 190pk 8-traps automaat
- 4.700 km
Tja! Hier een review van een Volvo-fan die na zijn S60 163pk, automaat Intro Edition met 150.000 km, zijn 5 cylinder 163 pk V60 momentum winterline 6-traps automaat na 96.500 tevreden kilometers bij Bluekens in Oosterhout inruilt! Waarom? 25% korting op een 2 maanden "oude" XC60 van Volvo.DE. Plus een goede inruilprijs. Auto is qua accessoires volledig volgeladen. Eerste indruk: wennen aan een andere manier van rijden. De V60 was sportief. De Xc60 rijdt dynamisch met door de hoge zit veel overzicht. Adaptieve cruise controle is wennen. Motor is echt een topper! Wat een verschil, in samenhang met de 8-trapsautomaat, vergeleken met de 163 pk 5-cylinder met de 6-trapsautomaat! 1:18 gemiddeld, in de stad en met 107 km op de teller bij 100km per uur , idem bij 120 (127) en bij 130 km 137 km op de teller lijkt haalbaar motor draait bij 107 km per uur 1.550 toeren!
Winterbanden + trekhaak
- 7.700 km
Inmiddels een trekhaak bij Volvo Reede in Amerongen (superservice) laten monteren en bij velgen.com (Jelmer de Vos) in Leeuwarden Segin velgen met dunlop winterbanden laten omleggen! 17 inch maar rijdt top! Scheelt 30% vergeleken met de aanbieding van de dealer.
Als een zonnetje!
- 45.000 km
Auto staat sinds eind november '17 weer op de in Leeuwarden aangeschapte Seginvelgen met Dunlop 3D winterbanden! Verbruik gem. 1 op 15. Enige probleem is dat BLIS rechts niet goed werkt! Lampje brand om de haverklap! Ook als er rechts niets aan de hand is! Zal hier bij de 60.000 beurt of als de auto uit de garantie loopt naar laten kijken! 8-traps automaat blijft een grote verbetering t.o.v. de 6-traps in mijn vorige S-60 D3 en V-60 D4! En de 5-cylinder? Als je de voortreffelijke 4-cylinder 190pk gewend bent, neem je het niet meer hebben van het nostalgische 5-cylinder-geluid voor lief!
Grote beurt
- 57.000 km
Weinig bijzonderheden! BLIS rechts functioneerde niet! Onder garantie een nieuwe sensor geplaatst! Voor de rest reguliere beurt! Auto rijdt gemiddeld 1:17! Daar kan geen ouderwetse 5-cylinder tegenop!
Grote beurt
- 57.000 km
Weinig bijzonderheden! BLIS rechts functioneerde niet! Onder garantie een nieuwe sensor geplaatst! Voor de rest reguliere beurt! Auto rijdt gemiddeld 1:17! Daar kan geen ouderwetse 5-cylinder tegenop!
Wat een auto!
- 87.000 km
Vandaag reguliere 90.000 km beurt bij Volvo Reede in Amerongen. EGR-klep met 80% coulance van Volvo vervangen. Loopt weer als een zonnetje! Kosten beurt incl. EGR 563 euro! Auto rijdt 1:17. Jammer dat diesel in het verdomhoekje zit! Qua koppel en verbruik onovertroffen!
Heerlijke auto!
- 116.000 km
Auto kan er weer een jaar tegen aan. 120.000km beurt plus apk uitgevoerd door Volvo Reede in Amerongen. Als extra alleen 4 nieuwe remblokken laten plaatsen. Kosten 1.184 euro. Continental's voor 2 weken geleden bij P Pneu in Velden ( goede service, goede prijs en aardige mensen ) na 65.000km laten vervangen. Kosten 298 euro. De banden achter gaan nog langer mee. Het verbruik op zomerbanden schommelt rond de 1 op 17. Niet gek voor een auto met 190 pk, 400 nm en een fors gewicht. Auto verliest eigenlijk nog nauwelijks aan waarde en rij dus nog ff door.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.