Volvo V90 T8 Twin Engine AWD R-Design (2020)
autoreview

Signalement
Uitvoering | V90 T8 Twin Engine AWD R-Design |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 26.000 km |
KM-stand laatst | 41.000 km |
Reisgezel
- 41.000 km
Mijn Passat cc was na 11 jaar in het bezit toe aan vervanging, niet dat hij op was maar wilde iets anders en natuurlijk jonger.
Heb veel rondgekeken naar (liefst) een volledig elektrische of plugin hybrid. Mijn eerste keus viel op een een skoda enyaq. Daar aangekomen bleek de auto te hoog om in te kunnen stappen, ben rolstoelgebonden. De Skoda viel af, een Bmw 5 station had een te kleine kofferbak, d accus liggen onder de verhoogde laadvloer. Toen op naar een Mercedes E-200 station. Ik weet, geen plugin maar die was ook al afgevallen, eigenlijk door hetzelfde als de Bmw, de kofferbak. Tja, dan maar Volvo.
Ben eerst naar een v60 gaan kijken en die was net te klein. Uiteindelijk werd het een V90 T8. Genoeg vermogen en trekkracht want hij vertrekt als een pijl uit een boog, en dat met zo'n gewicht. Een heerlijke auto met echt leder in het interieur.
Nadat de auto aangepast was, er werd handbediening ingebouwd en een robotarm voor de rolstoel in de kofferbak kon ik eindelijk proefrijden. Ik had hem echter wel gekocht natuurlijk. Dat rijden beviel me niet zo. Uitermate comfortabel, dat wel! Hij was naar mijn zin te comfortabel. Een duikende neus bij stevig remmen en de carrosserie moest zich eerst zetten na het insturen om dan pas de hoek om te gaan. Heb getwijfeld wat ik ermee ging doen, andere schokdempers of veren. Maar heb achter luchtvering. Uiteindelijk ben ik bij Heico terecht gekomen. Deze heeft sportveren voor de voorkant en achter werd de auto middels en toegevoegd stuurapparaat verlaagd. Ik moet zeggen, het is een heel andere auto nu! Stuurt stukken beter zonder al teveel op comfort in te hoeven leveren.
Heb er nu zo'n 15000km mee gereden en hij bevalt mij super.
Heb 1 storing gehad; bij het instappen klappen de spiegels terug in de rijstand, echter stond de spiegel aan de bestuurderskant telkens anders en moest dan ook weer goed gezet worden. Ben er 1x bij van Roosmalen Tilburg geweest en die hebben er andere software overheen. Dit hielp niet. Waar ik de auto gekocht had, in Lelystad, wisten ze het echter meteen te verhelpen.
Verder geen enkele storing of enig ander issue gehad.
Verbruik is op benzine zo'n 1 op 16. In de stad rij ik alleen op stroom en dat bevalt ook prima.
Ben dit jaar in Frankrijk van achter aangereden, was maar een tikje, bumper gedeukt. Enige was wel dat precies daarachter een luchtslang zat vd vering. Deze was kapot gedrukt en de auto lag op z'n kont. Er was geen garage die hem binnen korte periode kon repareren en zodoende is de auto op transport naar huis gegaan. Maar....welke autofabrikant zet er nou zo'n cruciaal onderdeel op een dergelijke plek?.!
Enige minpunt vind ik de prijs voor een servicebeurt. Een kleine beurt komt al gauw uit op 400,- en dat is toch wat meer dan een VW maar ja.
Ik hoop er nog veel km's mee te kunnen rijden!
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Volvo V90 2.0 D4 AWD Momentum Plus / LED / Leder / Pilot Assist / Navi / Carplay
- 2017
- 145.900 km

Volvo V90 2.0 T4 Momentum , Trekhaak elektrisch wegklapbaar, Navigatie, Cruise adaptief, Elektrische achterklep, Stoelverwarming, LEDER, Parkeersensoren, Lichtmetalen velgen, Climate Control
- 2019
- 32.066 km

Volvo V90 T4 Business Sport | Panoramadak | Harman Kardon | Stoel- en stuurverwarming | Head-up display | Standkachel
- 2019
- 161.011 km