AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • V90
4

autoreview

Volvo V90 D4 Inscription (2019)

GCS Taxi
  • GCS Taxi8
  • Review
23 november 2019 om 15:05
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringV90 D4 Inscription
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst31.220 km
Gemiddelde lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De opvolger

  • 3.600 km
  • 23 november 2019

Na een vlot verlopen aankoopproces konden wij direct na onze vakantie de nieuwe V90 D4 Instriciption de sporen gaan geven.
Alles is er aangedaan door Svala Hillegom om dit mogelijk te maken. En ja, dan rij dus na 5 jaar een V70 en 527K gereden te hebben in een gloednieuwe V90.

Wennen? Ja en nee.

de V90 voelt in eerste instantie veel groter aan, zitten behoorlijk wat nieuwe snufjes op. De bediening is even wennen. Echter al snel vertrouwd en over duidelijk Volvo.. maw geen opsmuk maar functioneel! Zweedse eenvoud en Luxe.

Na de eerste kilometers wat onwennig gereden te hebben. Met gebruik maken van de adaptieve cruise controle en ook de “auto” pilot. Voelt dat inmiddels wel vertrouwd aan.

Je merkt dat jijzelf degene bent die moet durven te vertrouwen op de systemen echter blijf jijzelf wel altijd in control.

Zo viel het mij op dat rijdend met de auto pilot aan rijbaan wisselen prima gaat echter dat de wagen sterk reageert op het wat langzamer rijdend verkeer op de baan waar je naar toegaat. Hoewel er ruimte voldoende is zal het systeem dusdanig afremmen dat er een bij de rijsnelheid horende afstand wordt gerealiseerd. In sommige gevallen is het beter om hier zelf gas te geven zoals bij het invoegen op snelweg en voldoende ruimte en snelheid te hebben om meerdere banen te wisselen. Is Ff wennen zeg maar. Je kruipt niet zomaar in cq vlak achter de kofferbak van de voorganger. Zo ook als toe rijd op de voorganger in druk verkeer en jij niets zelf aangeeft zal de snelheid van de v90 zich geleidelijk aanpassen... ik heb dan wel het gevoel dat de auto meer wil qua snelheid maar wordt “tegen” gehouden.. of het nu als een soort motorrem werkt (veel gebruikt in vrachtwagens) of dat de remmen hier werkzaam zijn. Daar ben ik nog niet achter, ik vermoed het eerste.. lijkt mij het meest logische.

De V90 is een prettige auto zowel in het stadsverkeer als op de snelwegen. Hij laat zich vlot door het drukke stadsverkeer manoeuvreren. Voelt zich als een vis in het water op de snelweg.

De eerste 1,5 week geeft veel vertrouwen in de V90 zijn kunnen.. een verdere review zal na de eerste onderhoudsbeurt geven worden...

van 0 naar Eerste Onderhoudsbeurt

  • 31.220 km
  • 5 maart 2020

U ziet dat wij (mijn vrouw en ik) in een korte periode er al weer ruim 30K op de teller van onze V90 hebben mogen zetten. En we dus steeds meer vertrouwd geraakt zijn aan deze geweldige auto.
Waar in eerste instantie toch wat scepsis waren op de "auto" pilot functie en technische snufjes als "collison warning". Zijn wij er steeds meer mee vertrouwd geraakt dat de in de auto aanwezige systeem "meekijken" mee helpen aan het veilig(er) rijden in het verkeer.
Wat echter erg opvalt is dat als je in drukker verkeer gebruikmakend van de "auto" pilot functie de auto fantastisch goed afstand houdt van de voorganger echter is dat dan zo ruim, rijdend in de kortst mogelijke afstand voor het systeem, dat er vrijwel altijd auto's tussen voegen. En jij dus weer terugzakt in snelheid om weer een veilige afstand te bewaren om vervolgens keuring in de zelfde snelheid van je voorganger mee te rijden. De auto zal je altijd op een veilige afstand houden ook bij plotseling stevig afremmen van de voorgangers. U herkent vast wel hoe het drukke auto verkeer ineens op zijn remmen kan gaan staan. Zelfs als je niet op de "auto" pilot functie rijd helpt de V90 je om een aanrijding te voorkomen. Dan wel waarschuwt door akoestisch signaal en rood "collison warnings" lampje dat er een mogelijke gevaarlijke situatie ontstaat. bv als u al snelheid makend op jou rijbaan te dicht op de voorganger lijkt te komen met een terwijl je bezig ben van rijbaan te wisselen.
Het systeem van "auto" pilot is geweldig in file rijden zolang het rijdend blijft en niet of nauwelijks tot volledige stilstand komt zal de auto je op een keurige afstand houden en de snelheid van je voorganger volgen echter in geval er snel opgetrokken kan worden is zelf even gas bijgeven wel prettiger dan door het systeem gezien deze geleidelijk versnelt naar de ingestelde snelheid.

Verder is onze ervaring dat het een op en TOP Volvo is zoals je van Volvo verwacht. (of juist niet voor de mensen die Volvo niet zo kennen) Een soepel, vlot rijdende auto met meer dan genoeg vermogen aan boord om heerlijk sportief te rijden en daarnaast ook ruim voldoende comfort bied aan alle inzittende zelf met 5 volwassen is er nog steeds voldoende zitcomfort voor iedereen.

Kom ik op een kritiek puntje van de V90.. En dat is de kofferruimte. Al lijkt deze op papier niet veel kleiner dan die van de V70 in de praktijk is gebleken dat 4 ruim koffers al lastig in de kofferruimte in te passen zijn. Daar waar de V70 er met gemak 4 staand naast elkaar en daarop nog 4 handbagage koffers kon hebben. Moet je in de V90 de koffers plat gaan neerleggen. Echter is het vaak zo dat er ook weer net geen 2 naast elkaar passen, of de handbagage koffers er niet gunstig naast passen. Je verliest veel ruimte doordat koffers schuin op elkaar komen te liggen. Of ruimte vrij blijft waar je niets aan hebt. Gelukkig weten wij veelal van te voren hoeveel bagage onze passagiers meenemen en kunnen wij uitwijken naar onze Ford Tourneo Custom.

Verbruik van de V90 ligt met 6,7 ltr op de 100 KM in lijn met onze verwachting. Verbruik van Ad blue is bij dit verbruik ongeveer 10 liter op de 15500 kilometer.

In de eerste 31000 kilometer zijn we 2 keer vanwege het op lichten van een lampje "Uitlaatgasreiningssysteem" langs Svala gereden na uitlezen, reset en bij de 2e keer software laden is het verder weg gebleven.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo V90
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    2.0 B4 R-Design | Driver Assist | Lounge Pack | Elektrisch schuif-/kantaldak | 21" velgen | Uit voorraad leverbaar! |

    Volvo V90 2.0 B4 R-Design | Driver Assist | Lounge Pack | Elektrisch schuif-/kantaldak | 21" velgen | Uit voorraad leverbaar! |

    • 2021
    • 5 km

    € 74.785

    B4 197pk Automaat Inscription | harman/kardon Audio, Schuifdak, Stoelen elektrisch, 360º camera, Adaptive Cruise, 20" velgen

    Volvo V90 B4 197pk Automaat Inscription | harman/kardon Audio, Schuifdak, Stoelen elektrisch, 360º camera, Adaptive Cruise, 20" velgen

    • 2021
    • 15 km

    € 70.950

    T4 AUT8 190PK Momentum, Adaptive Cruise control+Pilot Assist, Standkachel, Leder, High Beam LED koplampen, Verwarmbare voor- en achterstoelen+Stuurwiel, , Trekhaak Semi elektrisch, Dubbel geïntegreerde uitlaten, Park Assist.

    Volvo V90 T4 AUT8 190PK Momentum, Adaptive Cruise control+Pilot Assist, Standkachel, Leder, High Beam LED koplampen, Verwarmbare voor- en achterstoelen+Stuurwiel, , Trekhaak Semi elektrisch, Dubbel geïntegreerde uitlaten, Park Assist.

    • 2018
    • 60.616 km

    € 34.950

Meer Volvo V90 occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo V90 specificaties
  • Volvo V90 occasions
  • Volvo V90 video's
Advies en informatie
  • Volvo V90 tests
  • Volvo V90 gebruikersreviews
  • Volvo V90 index
Mercedes-Benz E300DE Estate - Volvo V90 - Dubbeltest

Mercedes-Benz E300DE Estate - Volvo V90 - Dubbeltest

Mercedes-Benz is druk aan het elektrificeren, zodoende is de E-klasse er nu ook als plug-in...

Lees meer
 

Volvo V90 reviews

  • Review
    Volvo V90 D3 R-Design (2018)

    Volvo V90 D3 R-Design (2018)

    1
    • 5 januari 2021
  • Review
    Volvo V90 T5 Inscription (2017)

    Volvo V90 T5 Inscription (2017)

    18
    • 2 mei 2020
  • Review
    Volvo V90 D4 Inscription (2016)

    Volvo V90 D4 Inscription (2016)

    1
    • 26 januari 2020
  • Review
    Volvo V90 T4 Momentum (2018)

    Volvo V90 T4 Momentum (2018)

    2
    • 17 januari 2020
  • Review
    Volvo V90 D4 Inscription (2016)

    Volvo V90 D4 Inscription (2016)

    2
    • 2 december 2019
  • Review
    Volvo V90 D4 Inscription (2019)

    Volvo V90 D4 Inscription (2019)

    4
    • 23 november 2019
  • Review
    Volvo V90 D4 Inscription (2017)

    Volvo V90 D4 Inscription (2017)

    8
    • 3 juli 2019
meer reviews
Volvo V90 - Afscheid Duurtest

Volvo V90 - Afscheid Duurtest

61

Zelden leek een duurtestperiode zo snel te verlopen als met de Volvo V90 T5. De Zweedse ruimte-reus...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Volvo V90 D3 R-Design (2018)

    Volvo V90 D3 R-Design (2018)

    1
    • 5 januari 2021
  • Review
    Volvo V90 T5 Inscription (2017)

    Volvo V90 T5 Inscription (2017)

    18
    • 2 mei 2020
  • Autonieuws
    Prijzen vernieuwde Volvo S90 en V90 bekend

    Prijzen vernieuwde Volvo S90 en V90 bekend

    29
    • 5 maart 2020
  • Autonieuws
    Volvo S90 en V90 onder het mes

    Volvo S90 en V90 onder het mes

    47
    • 21 februari 2020
  • Review
    Volvo V90 D4 Inscription (2016)

    Volvo V90 D4 Inscription (2016)

    1
    • 26 januari 2020
  • Review
    Volvo V90 T4 Momentum (2018)

    Volvo V90 T4 Momentum (2018)

    2
    • 17 januari 2020
  • Autonieuws
    Gefacelifte Volvo S90 en V90 gesnapt

    Gefacelifte Volvo S90 en V90 gesnapt

    31
    • 9 december 2019
Merk
Merk
  • Review
    Volvo V70 T-5 Exclusive-Line (1997)

    Volvo V70 T-5 Exclusive-Line (1997)

    2
    • 15 januari 2021
  • Review
    Volvo C30 D4 R-Design (2011)

    Volvo C30 D4 R-Design (2011)

    2
    • 13 januari 2021
  • Autotest
    Volvo XC40 T2

    Volvo XC40 T2

    23
    • 13 januari 2021
  • Review
    Volvo V60 T8 Recharge AWD Inscription (2020)

    Volvo V60 T8 Recharge AWD Inscription (2020)

    2
    • 12 januari 2021
  • Review
    Volvo V60 B3 Momentum Advantage (2021)

    Volvo V60 B3 Momentum Advantage (2021)

    10
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Geely en Baidu gaan autonome elektrische auto's bouwen

    Geely en Baidu gaan autonome elektrische...

    6
    • 11 januari 2021
  • Review
    Volvo XC40 T2 Business Pro (2020)

    Volvo XC40 T2 Business Pro (2020)

    2
    • 11 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep