AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Volvo V90 Cross Country D5 AWD Pro (2018)

autoreview

Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country

Signalement

UitvoeringV90 Cross Country D5 AWD Pro
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf79.000 km
KM-stand laatst79.000 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Roadtrip Europa

  • 79.000 km

Na veel getwijfeld te hebben tussen en V90 T8 of toch een lekkere diesel voor het laatste gekozen. Ik kon deze via de importeur kopen met slecht 79.000 km erop in 6 jaar,de auto had twee jaar stilgestaan in Beesd.
Zo blij met m'n diesel, straks verhuizen wij naar Spanje en daar is de MRB €,109 per jaar ipv €208 per maand.
Hier in NL word je direct aangekeken als je een diesel koopt maar deze Euro 6 is milieu vriendelijker dan de meeste benzine auto's.
Na 7000 van Zwitserland, Italie,Franrijk uiteindelijk in Zuid-Spanje te zijn gekomen erg blij met deze zeer comfortabele auto. Gemiddels verbruik 6,4 liter per 100km dus slecht 448 diesel verstookt op die lange rit.
In zuid Europa rijd alles op diesel en ik moet zeggen er is ook nergens een laadpaal te bekennen. Dus gelukkig geen T8 gekozen, die zuipt benzine en is alleen interessant als je hem kan opladen. Langs de Belgische snelwegen op de terugweg waren alle oplaadstations defect. Stond al aangegeven op de borden voor de afslag naar het tanksation, bizar, je zou maar een Tesla rijden.
Volgende maand met de caravan van 5,5 meter erachter naar Zweden, kijken hoe hij zich gedraagt mbt wegligging en verbruik.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum