Volvo V70 R (2004)

autoreview

Volvo V70 R (2004)

Signalement

UitvoeringV70 R
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf173.954 km
KM-stand laatst173.954 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volvo V70R

  • 173.954 km

Een auto gekocht die drie jaar ouder was dan mijn Volvo V50 en toch als een kind zo blij! Begin april stond er op het tenaamstellingsverslag dat ik de eigenaar was geworden van een Volvo V70R. Thuis viel dit uit te leggen, doordat de auto qua kofferruimte vele malen groter is, veel pk’s extra veilig zijn in de bergen of met inhalen en ik minder ben gaan rijden.
Als 17 jarige heb ik regelmatig in een 850 T5-R gereden en ooit wilde ik zo’n auto hebben. Bij de keuze was het belangrijk dat het een origineel Nederlandse auto zou zijn, aanvaardbare kilometerstand en het facelift model om de kans op dure reparaties te verkleinen.

Na bezichtiging van de auto heb ik deze extern laten keuren. Je wil niet in verliefde status een auto kopen en heb dus objectief de auto laten bekijken. De auto is full option wat blijkt uit de oorspronkelijk prijs van rond de EUR 90.000 in 2004. Een deal kunnen maken en de sleutel was in bezit.

Het genieten kon beginnen en heb bewust geen verbruikersmonitor bijgehouden. Toch doe ik elke rit kijken wat het gemiddelde is en bij een slechte tank is dit 12l/100 km, maar het lukt mij meestal wel rond de 1 op 9,5/10 te rijden. Dit komt wel doordat ik meestal rustig rij met de auto.

Bij 180.000 km heeft de auto een grote beurt gekregen welke toch iets duurder is uitgepakt. Olie en filters vervangen, nieuwe remblokken, een nieuwe motorsteun omdat er een scheurtje in zat, nieuwe karterventilatiehuis, karterventilatiekoelleiding en inlaatspruitstukpakking. Altijd even schrikken van de rekening, maar in de wetenschap dat de auto technisch weer op en top is.

De auto is een fantastische wagen vanwege de verschillende rijeigenschappen. De comfortstand is mij persoonlijk te week en rij normaliter op sport. Maar daagt iemand je een keer uit, dan kan je de FOUR-C op advanced zetten waardoor de vering straffer is, de gasrespons feller en de besturing zwaarder. Het is opeens een scherp racemonster en het geluid van de 5 cylinder is prachtig. De versnelling blijft maar aanhouden. Heerlijk om af en toe te doen, maar het meest fijn is het comfortabel cruisen, de unieke lichte brom van de motor en te weten dat je altijd sneller kan als het moet. In mijn ogen is het mooie van de auto dat hij ondanks zijn leeftijd nog steeds netjes oogt en ondanks het forse vermogen het een ‘brave’ Volvo is. De auto is de beste compromis als het om een gezinsauto gaat.

182.520km
En toen kochten we een ander huis wat compleet gerenoveerd wordt. Dan moet de ratio het van de emotie winnen en daarom staat de R sinds kort in de verkoop. Echter, hij is nog niet weg en daardoor geniet ik elke dag des te meer van het rijden is de meest geweldig auto die ik tot op heden heb gehad.

183.650km
De auto is verkocht. De koper is een echte liefhebber, met reeds een 850 T5-R in zijn bezit. Ik had de auto netjes gepoetst en toen ik de auto om 21:30 zag wegrijden, deed het toch een beetje pijn. En de particuliere verkoop....volledig op vertrouwen, waarbij de koper zelfs spontaan een aanbetaling deed.

Het hoofdstuk is gesloten en in herinnering de meest unieke auto die ik heb gehad en waarschijnlijk zal rijden. Snel en spijkerhard als het moet en heerlijk comfortabel in het normale rijden. Maar een enkele keer herkend iemand waarmee je rijdt en komt er een dikke lach van iemand naast je. Kortom: kan je een mooie V70R te pakken krijgen, koop die auto...

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.