Volvo V70 D3 Inscription Edition (2015)

autoreview

Volvo V70 2014
Volvo V70 2014Volvo V70 faceliftVolvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014Volvo V70 2014

Signalement

UitvoeringV70 D3 Inscription Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst17.500 km
Lezerswaardering: 59%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volvo V70 D3 Inscription model 2016

  • 10.554 km

Mijn eerste indruk na 10.000km.

Na de eerste 10.000 km en een bezoekje aan een Volvo garage wil ik graag mijn ervaringen tot nu toe hier delen.

Ik heb al eerder een V70 gereden, ook een 2 liter diesel, toen uit 2010. Die auto, zover ik mij herinner, heeft mij meer rijplezier bezorgd dan mijn nieuwe V70.
Ik was nog in de veronderstelling dat Volvo een premium merk is waar je als berijder heel veel plezier en zorgeloze kilometers aan beleefd.

The Good, the bad and the ugly.

Goed aan deze auto is:
- Het comfort in de auto, de auto is stil en de zetels zijn heel comfortabel;
- De standkachel, dit is echt een genot, 's ochtends via de app de kachel alvast starten zodat je niet hoeft te krabben, tenminste als de app niet blijft hangen.

Niet zo goed:
- De voorstoelen kunnen niet ver genoeg omlaag, ik ben 1.88 meter, maar als ik anders ga zitten tijdens een lange rit, raak ik toch altijd even het dak. Daarnaast ben ik van mening dat ik standaard te hoog zit;
- De autoradio kan via bluetooth mijn mp3 collectie spelen van mijn telefoon, althans dat is de theorie, in de praktijk stap je hier snel van af, na maximaal 30 minuten begint het stotteren, echt bloedirritant;
- De navigatiebegeleiding is ook van dien aard dat je die snel afzet, het is beter dan de Volvo navigatie van 2013/2014, maar nog steeds niet zoals je mag verwachten;
- De ruimte achterin is niet groter dan bijvoorbeeld een middenklasser als een Renault Megane;
- De cruise control gaat vanzelf weer aan als je op- of terugschakelt, volgens Volvo is dit het 'nieuwe' gedrag zoals Volvo het wil, ik vind het niet de slimste zet ooit;
- Het verbruik is 1 op 14,5, voor een vooroorlogse traktor zal het best goed zijn, voor een moderne diesel is het een lachertje.

Echt niet goed:
- De motor en versnellingsbak, de motor (en dus de rest van de auto ook) trilt alsof je in een vooroorlogse diesel rijdt, en de versnellingsbak schakelt slechter dan mijn de Peugeot 107 van mijn vrouw;
- Vanaf circa 135 km/h klinkt het alsof er een ring lostrilt, eerst alleen bij de bijrijdersdeur inmiddels ook bij de bestuurdersdeur;

Laat ik vooral duidelijk stellen dat het allemaal mijn mening is over dit specifieke exemplaar.
Neem mijn mening mee (of niet) als je gaat proefrijden in een nieuwe V70, laat mijn mening links liggen als je denkt dat het onzin is.

Voor het trillen, de cruise control, het stotteren van de bluetooth en het trillende geluid bij de deuren is de auto al naar de garage geweest, en er is helemaal niets van opgelost.
Er staan geen storingen in de computer, dan is dus ook geen probleem krijg je te horen, je moet er blijkbaar iets voor over hebben om deze Zweedse reus te mogen rijden.
Dat af en toe je broekspijpen letterlijk trillen omdat de auto zo schudt, dat zal ik me dan maar verbeelden.
Wel frappant is dat als je auto weer terugkrijgt de auto anders rijdt, de motormanagement is aangepast, maar de dealer heeft er geen woord over gerept bij het ophalen van de auto.
Het trillende geluid als een loszittende ring, heeft de monteur wel gehoord tijdens onze rit samen, daarna niet meer, ik rij richting huis en jawel, daar is het geluid meteen weer, hoera!
Ook het bluetooth probleem heeft de dealer niet verholpen, ze hebben niet gehoord dat ie stotterde, zelf heb ik inmiddels 5 verschillende telefoons geprobeerd, altijd met hetzelfde resultaat.

Wellicht zou je het idee kunnen krijgen dat er azijn door mijn aders stroomt, ik ben (en blijf) van mening dat een auto van €50.000,- iets beter van kwaliteit mag zijn.

Bij meer kilometers en/of perikelen zal ik de review verder aanvullen.

17.500 km update

  • 17.500 km

Afgelopen woensdag is de auto bij Volvo Biermans in Heerlen nagekeken en dat was een heel andere ervaring.
Samen met een monteur een rit gemaakt van ongeveer 50 km, waarin aan heb gegeven wat ik niet goed vind aan de auto en wat ik verwacht van de monteur.
Grootste irritatiefactor blijft toch de motor en de monteur begreep prima wat ik bedoelde.
Ondanks dat de auto nu niet trilde (wet van Murphy natuurlijk) werden alle klachten serieus genomen en gaf de monteur aan dat hij de software 'in zou duiken' en bij Volvo zou inloggen om te kijken of er meer meldingen waren zoals de mijne en of er al een voorgestelde oplossing is.
Dat klinkt in ieder geval hoopgevend!

Bij het ophalen van de auto was de monteur er helaas niet meer, maar er lag wel een lange lijst met punten die waren aangepast.
De drie voornaamste zijn:
- meer dan 1GB aan nieuwe software geïnstalleerd
- er is gewerkt aan de egr
- er is gewerkt aan de turbo
(vraag me niet precies wat, ik heb geen idee)

Is er merkbaar iets anders aan de auto?
Jazeker, de motor draait nu veel beter rond, draait makkelijker toeren en pakt beter van onder op.
Ook de response op het gaspedaal is beter, zowel met intrappen als met loslaten (trillen).
Ik heb er pas 250 km mee gereden na mijn bezoek aan de garage, maar dit voelt nu al zoveel beter dan dat het was.

Ondanks een hele moeilijk start, lijkt het erop dat het nu wel voor elkaar is.
Ik kan Volvo Biermans (Heerlen) een groot compliment geven, zo kan je dus ook een klant helpen!

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.