Volvo V70 2.5 T Titanium (2003)
autoreview

Signalement
Uitvoering | V70 2.5 T Titanium |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Volvo 2.5T Titanium Geartronic die ik in oktober 2003 heb aangeschaft is een heerlijke reiswagen. De wagen heeft bijna alle denkbare opties, lederen (verwarmbare) stoelen, electrisch bedienbare bestuurdersstoel, Parkassist, navigatie, geïntegreerde telefoon, cruise control, dimmende binnenspiegel, elektrisch inklapbare buitenspiegels, etc. etc. Daarnaast werkt de kleurstelling met de speciale lichte striping en dakbeugels (samen met een verlaagd chassis) tot een zeer mooie en sportieve vormgeving. Rijden is in deze auto, zeker op lange ritten, beslist geen straf. De radio is van goede kwaliteit al valt een zender bij matige ontvangst snel weg.
De motor is met 210 pk heerlijk soepel en heeft al vanaf ca 2000 toeren flinke trekkracht (lage druk turbo). Bij optrekacties is hij fel en bij de les, menig weggebruiker ziet de (fraaie) spoiler achter!
Ook de passagiers achterin hebben een goede zitpositie met voldoende hoofd- en beenruimte. De laadruimte is erg groot en ruim, beslist een van de pluspunten van deze auto.
Kleine nadelen aan de auto zijn een soms plotseling afwezige regensensor en een soms lang ’denkende’ automaat waardoor terugschakelen voor een inhaalactie een beetje gokken wordt (op den duur wen je er aan).
PROBLEMEN
Af en toe heb ik sedert 2004 last van bonkende veer/schokbrekers voor bij korte hobbels/drempels. Onder garantie is al een schokbreker vervangen. De klachten komen inmiddels weer af en toe terug. Inspectie leverde niets op. De betrouwbaarheid haalt daarom net niet de vijfde ster.
6-2-2006 Update. Er is tot nog toe niets gevonden, men denkt nu aan ijsafzetting, sedert de dooi zijn de klachten verdwenen.
Voor wat betreft de gebruikskosten is de afschrijving op zo’n full optionswagen echter een groot probleem. Wie hem koopt doet er goed aan de wagen tweede hands te kopen (bij vervanging van zo’n full-option auto na twee jaar is bijbetaling van ca. 30.000 euro te verwachten) of bij nieuwkoop lang door te rijden. Mede daarom liggen naast een gemiddeld verbruik van 1 op 10 en prijzige grote beurten de gebruikskosten hoog.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.