Volvo V70 2.5 T Titanium (2003)

autoreview

Volvo V70 2.5 T Titanium (2003)

Signalement

UitvoeringV70 2.5 T Titanium
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Volvo 2.5T Titanium Geartronic die ik in oktober 2003 heb aangeschaft is een heerlijke reiswagen. De wagen heeft bijna alle denkbare opties, lederen (verwarmbare) stoelen, electrisch bedienbare bestuurdersstoel, Parkassist, navigatie, geïntegreerde telefoon, cruise control, dimmende binnenspiegel, elektrisch inklapbare buitenspiegels, etc. etc. Daarnaast werkt de kleurstelling met de speciale lichte striping en dakbeugels (samen met een verlaagd chassis) tot een zeer mooie en sportieve vormgeving. Rijden is in deze auto, zeker op lange ritten, beslist geen straf. De radio is van goede kwaliteit al valt een zender bij matige ontvangst snel weg.
De motor is met 210 pk heerlijk soepel en heeft al vanaf ca 2000 toeren flinke trekkracht (lage druk turbo). Bij optrekacties is hij fel en bij de les, menig weggebruiker ziet de (fraaie) spoiler achter!
Ook de passagiers achterin hebben een goede zitpositie met voldoende hoofd- en beenruimte. De laadruimte is erg groot en ruim, beslist een van de pluspunten van deze auto.
Kleine nadelen aan de auto zijn een soms plotseling afwezige regensensor en een soms lang ’denkende’ automaat waardoor terugschakelen voor een inhaalactie een beetje gokken wordt (op den duur wen je er aan).

PROBLEMEN

Af en toe heb ik sedert 2004 last van bonkende veer/schokbrekers voor bij korte hobbels/drempels. Onder garantie is al een schokbreker vervangen. De klachten komen inmiddels weer af en toe terug. Inspectie leverde niets op. De betrouwbaarheid haalt daarom net niet de vijfde ster.

6-2-2006 Update. Er is tot nog toe niets gevonden, men denkt nu aan ijsafzetting, sedert de dooi zijn de klachten verdwenen.
Voor wat betreft de gebruikskosten is de afschrijving op zo’n full optionswagen echter een groot probleem. Wie hem koopt doet er goed aan de wagen tweede hands te kopen (bij vervanging van zo’n full-option auto na twee jaar is bijbetaling van ca. 30.000 euro te verwachten) of bij nieuwkoop lang door te rijden. Mede daarom liggen naast een gemiddeld verbruik van 1 op 10 en prijzige grote beurten de gebruikskosten hoog.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.