Volvo V70 2.5 D (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 2.5 D |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 293.000 km |
KM-stand laatst | 411.500 km |
Mijn Volvo heb ik gekocht omdat ik weer een betrouwbare auto nodig had. Mijn vorige was een Avensis D4D 2.0, een werkelijkwaar prima auto.
Toch zocht ik een wat ruimere auto, maar geen SUV. Toyota kon mij niet helpen, Volvo wel.
Vandaar een Volvo V70 2.5 TDI.
Een werkelijk prima wagen. met 140 PK is hij niet supersnel, maar wat hij kan is meer dan voldoende.
Heb deze auto gekocht met garantie, was ook de eerste auto die ik kocht met garantie. Helaas ging en airco poms stuk, kan een keer gebeuren met 295.000 km. Maar dit is daar de garage waarbij ik de auto kocht prima opgelost, geen enkel klagen.
De auto doet het weer prima. Het is een auto die je na een zware dag lekker comfortabel thuis brengt.
Helaas vorige week pech met de auto kregen.
Hoorde een geluid, deed even kalm aan 1 kilometer verder, werd dat behoorlijk heviger. Auto aan de kant gezet.
Oorzaak, distributie is er afgelopen, dit omdat bij het vervangen
v/d riem, de vorige keer de waterpomp niet vervangen is.
Dit is altijd aan te raden, dan heb je deze ellende niet.
Kortom veel nieuwe dingen aan de motor.
Alles is werder om keurig opgelost door autobedrijf Freek in Heino. Het blijft zonde v/d centen. Normaal gesproken komt zoiets nooit voor.
Inmiddels rijden we weer heerlijk in deze V70
Een goed vervolg
- 318.000 km
Na de laatste reparatie, die dus veroorzaakt was omdat
de waterpomp was vast geslagen, dat was bij 297.000 heeft de auto
prima gelopen.
Geen enkel probleem met wat dan ook.
De auto is de keuze waard. ik kocht hem omdat ik meer reis komfort wilde hebben. De auto geeft een goed gevoel.
Laatst moest ik even naar Milaan op en neer, in 2 dagen 2350 km, dat gaat bijna moeiteloos.
Ook als je de ruimte hebt in de avond doet de auto bij 160 a 170 km/uur het meer dan prima, de motor heeft dan zo'm 3250 rpm en gaat lekker.
Een beter vervolg
- 393.000 km
Met de Volvo heb ik nu meer dan 100.000 km gereden.
na in het begin wat problemen gehad te hebben, die te wijten waren aan achterstallig onderhoud, heeft de auto het uitstekend gedaan.
Hij heeft in die tijd gewoon zijn normale onderhoud gehad, waarvan de kosten best mee vallen. Er staat nu bij 400.000 km op de teller.
Heb pas geleden wel de bestuurdersstoel vervangen, kosten daarvoor 50,- en een middagje sleutelen. het zit weer prima.
Bij het laatste onderhoud bij AFH, Freek in Heino Volvo-specialist is ook de inspuitpomp weer optijd gezet. Een dag gemiddelde van 4,9 l op 100km is nu mogelijk. Daarbij rookt de auto bij optrekken aanzienlijk minder.
411.000 km
Het rijden met deze auto is nog steeds heerlijk.
De auto doet het zeker gezien zijn km prima.
Nu zit er een wiellager aan te komen, op zich niet gek.
Gezien de historie, zal dat de eerste x zijn dat er een nieuwe in moet. De teller staat op 411.000, op naar de 500.000.
Verkochte
- 411.500 km
De TDI heb ik nu weggedaan voor exact dezelfde auto. Maar dan met een D5 motor.
TDI heeft zit in de 1,5 jaar dat ik hem heb gebruikt prima gehouden.
Comfort, is meer dan voldoede. De ruimte is echt super.
TDI techniek, het is een auto met een koppel van 290Nm, meer dan voldoende. 140 pk hen je echt zelden nodig. Ook in Duitsland is het aan hele fijne wagen om mee op de autobaan te rijden. De motor is technisch echt prima. Heb er 120.000 mee gereden, en had geen problemen.
De airco is alleen met 380.000 kapot gelopen, mag het een keertje.
Deze V70 tdi is een prima auto, staat nu te koop bij Freek in Heino. We rijden nu een een D5
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.