Volvo V70 2.4 T (2001)

autoreview

Volvo V70 2.4 T (2001)

Signalement

UitvoeringV70 2.4 T
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf256.000 km
KM-stand laatst279.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geartronic automaat spoelen

  • 260.435 km

Ik had de V70 eindelijk gekocht , want ik wilde al een tijd dit type V70 hebben Lekker compleet, met leer, stoelverwarming , schuifdak, automaat, afneembare trekhaak, Parrot etc. Toen ik een tijdje had gereden met de auto vond ik de automaat wat traag en laat reageren. Een spoeling en nieuwe automaatolie leek mij de eerst logische oplossing. tevens een nieuw filter erin en rijden maar. Bij Nordicar in Heerhugowaard de bak laten spoelen ad 215 euro. de bak schakelt stukken beter en weer heerlijk soepel

nokkenas keerring

  • 262.355 km

Olie op de garagevloer! Een paar kleine oliedruppels op de vloer trokken mijn aandacht. aangezien de Volvo geen spat olie verbruikt vond ik reden om te kijken waar dat vandaan kwam. na goed zoeken bleek het spoor te leiden naar de nokkenaskeerring. €16,90 en een uurtje werk verder de klus geklaard. ( ik had nog niet vermeld dat ik zelf wel wat kan en mijn zoon automonteur is. dus de auto is in eigen beheer onderhoud. Ik heb een tijdje de vloer gecontroleerd ,lekkage is weg,

Distributieriem

  • 262.361 km

Omdat ik niet duidelijk kon zien in de onderhoudshistorie wanneer de distributieriem was vervangen, hebben mijn zoon en ik ( koffie en onderdelen halen) de distributie vervangen.
kosten € 311,24 incl geld voor m'n zoons werk.
een wat vochtige nokkenas dop en een niet goed werkende magneetklep. dreven de rekening € 59,= verder op. Geen onvoorziene zaken , want met zoveel km;s op de teller kan je wat onverwachte zaken tegenkomen. Dat de timing van de nokkenas niet goed wilde, bleek aan het feit dat de motor telkens afsloeg bij stationair. Omdat mijn Zoon op dat moment nog niet die ervaring bezat , heb ik bij Nordicar de Timing laten afstellen. kosten €316,54. motor loopt weer als vanouds als een zonnetje en trekt perfect

Trillen

  • 262.420 km

De auto had een trilling tijdens het rijden bij bepaalde snelheden. Nou had ik de auto gekocht met een set "takkie Yakkie" banden eronder. de auto staat op 17inch "Almatea" velgen. Eerst maar eens een nieuwe set banden eronder. Conti premium 5 . wat een verandering bracht dat teweeg! een heel andere auto qua rijdgedrag. maar het trillen bleef... tijdens het omleggen en balanceren ontdekte ik dat en van de velgen een slinger had. dus optie : laten richten, met het risico dat het niet 100% oplost of een nieuwe. bij Ton van Kuijk voor een vriendelijke prijs een nieuwe gekocht dus met de banden € 800,= en de € 179,= voor de velg een deuk van 979 euri in de spaarrekening. het trillen was minder maar nog steeds aanwezig! Bij Nordicar eens mijn licht opgestoken en daar vond men in de eerste instantie het Cardan in de bak. Nieuwe bak ca €3500,=. Ik heb toen Morien gebeld en daar gesproken met een van de experts. die gaf aan dat als het de cardan is er een hoop geluid uit de bak moes komen, hij dacht eerder aan de aandrijfassen, vervolgens heeft Nordicar nogmaals beoordeeld en de Rechter as vervangen omdat bij nemen van bocht naar links er geluiden uit kwamen. Na € 527,= te hebben betaald het uitgeprobeerd. het geluid was weg maar de trilling ( hetzij minder!) nog niet. Mijn zoon en ik besloten toen de andere as ook maar te vervangen. € 525,= bij de Volvo dealer. de trilling is nu nagenoeg weg. een heel klein beetje als de auto een tijdje heeft stilgestaan. maar dat vind ik acceptabel

Herrie achterin

  • 269.312 km

ik wilde op een zaterdagochtend grof vuil wegbrengen. dan is zo'n V70 zeer praktisch. wat een ruimte, hoewel de V70 Classic wat meer kon verstouwen omdat de carrosserie achter wat hoekiger is evenals de laadklepopening. na een paar kilometer hoorde ik een rinkelend geluid achter en ik kon de handrem helemaal omhoogtrekken. Ik reed direct naar Ton van Kuyk, waar men mij op zaterdagochtend direct hielp, een van de handrem mechanieken was losgeraakt en op. dus beide maar vervangen. wat men gelijk heeft gedaan. exacte bedrag weet ik niet meer ,maar ik dacht ca 250 euro.
Tevens merkte men op dat de accu slecht was. aangezien deze bij de aankoop in de auto zat en ik bij de onderhoudshistorie en rekeningen nooit een vervanging heb gezien is deze gelijk vervangen.

still going strong

  • 287.000 km

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat Volvo met mate wordt gebruikt vanwege zijn bourgondisch drinkgebruik. voor de Caravan ca 1400 kilo en de grote ritten wordt hij ingezet. waarbij vermeldenswaardig wat een genot zo'n 200 PK en een Geartronic in Frankrijk. je merkt dat je en caravan sleept alleen als je in de achteruitkijkspiegel kijkt! de motor heeft totaal geen moeite met de Caravan en hellingen van ca 6% hij accelereert de helling op alsof het niets is en trakteert je dan op een verbruik van ca 1:6. maar dat mag hij. Geen goedkope auto, maar je krijgt er enorm veel comfort voor terug. behalve een apk keuring, nieuwe olie en filter geen bijzonderheden. Het schuifdak gaat wat hakkelig open en dicht en bij het sluiten schiet hij door in de Ventilatie stand . dat is de motor en de kabels. en een enorm karwei. voorlopig is deze met beleid te openen en sluiten. maar de klus staat wel in de planning. Voorlopig blijft Volvo nog wel een paar jaar bij ons. Wordt vervolgd

sissend geluid bij rempedaal

  • 279.000 km

af en toe begon er een sissend geluid op te treden bij de voetenruimte onder het stuur. dan was het een tijd weg en opeens was er gesis. dit hield op bij het intrappen van het rempedaal. De dader vermoedde ik was de rembekrachtiger. Ik informeerde bij Nordicar wat een nieuwe moest kosten en of zij ook gebruikte hadden. Met de belofte dat de gebruikte terug kon als deze niet goed was , kocht ik voor € 75,= een gebruikte. ( tevens kon ik voor 5 tientjes een goede beige afdekrollo ( welke ik in een sloper vond) en een stuurbediening voor de radio kopen.Met mijn zoon een datum geprikt voor vervanging een na een paar uur werk had ik een goed werkende en.. "sis'loze rem. daarna heb ik zelf de stuur bediening gemonteerd ( een eenvoudig klusje) en wat extra's aan de luxe in de auto toegevoegd.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.