Volvo V70 2.4 T (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 2.4 T |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 124.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het moest een station worden, automaat, soepele motor en comfort. Na wat proefritten werd het deze V70. Bij de Volvo dealer, als firstclass occasion.
De soeplesse maakt de 2.4T met automaat geheel waar. Het verbruik was heel netjes ca 1:11, met weinig stads- en fileverkeer. En dan kom je met een benzinetank van 80 ltr nog eens ergens.
De vering is comfortabel, werd naderhand wat aan de zachte kant. Toch lag ie in bochten goed op de weg en was ie verkeersdrempel-proof.
De stoelen zijn zacht. Door de lendesteun verstelling toch een goede positie te vinden. Ik had helaas geen leren bekleding. Dat is bij deze stoelen wel een aanrader omdat je er nogal inzakt. En dan is stroeve stof minder fijn.
Het dash was beige. Dat geeft vervelende reflecties in de voorruit. Een polaroid zonnebril biedt uitkomst.
Een comfortabele vlotte reisauto. Over parkeren was ik minder enthousiast. Naar m’n gevoel had ik veel meer ruimte nodig dan bij andere vergelijkbaar grote auto’s die ik gehad heb. Gewoon niet handig in stadsverkeer.
Overigens is de ruimte niet overdadig: de bagageruimte is vrij laag, honden achterin: je ziet niets meer. Passagiers achterin het gaat maar je kunt je voeten wat moeilijk onder de stoelen kwijt.
Wat tegenviel was het gevoel van degelijkheid. Toch veel piepjes en rammels van plastic klepjes, plastic dat makkelijk breekt, gekraak waar de veiligheidgordel uit de B-stijl komt, vlak naast het oor. De bewegingssensor van het alarm die spontaan uit de dakbekleding valt.
Wat vervelender werd was dat bij stationairloop de auto bij hogere temperatuur ca.25+ erg hard, maar dan ook hard, bromde. Dit is vaker gemeld, maar nooit opgelost. Klachten als dit dan dat zijn lastig, maar je mag beter verwachten van een auto uit deze prijsklasse.
Tijdens een buitenlandse rit een computermelding, iets met uitlaatgassen. Niets bijzonders maar resetten kost weer zovelentwintig euri. Zelf wegdrukken kon niet, zou regelgeving zijn.
De druppel die de emmer deed overlopen was een kapotte dynamo waardoor je op een bijzonder ongelukkig moment onderweg stilvalt.
Dan leer je weer het hulpcircuit van volvo assistance - anwb en een leasemaatschappij kennen. Het duurt dan weer even voordat je auto teruggevonden is. Leve de outsourcing.
De 150.000km beurt (die ik vroegtijdig had laten uitvoeren i.v.m. apk, je moet toch eens per jaar) inclusief distributieriem: E 900,- Daar mag je dan eigenlijk niet veel van zeggen. Maar niet regulier onderhoud...
Over service van de dealer heb ik niet te klagen.
Na ca 1,5 jaar weer ingeruilt. Eigenlijk veel te snel maar ja..
De opvolger is na heel wat proefritten een V50D5(aut) geworden. Heel wat handzamer en strakker, zeker zo snel.
PROBLEMEN
Kapotte dashboardverlichting, achterste uitlaatdemper, rubbers bij voorwielophanging (onder garantie) gepiep en gerammel, bromtoon bij stationair lopen (nooit opgelost, afwaardering voor comfort) dynamo (net buiten de garantie, afwaardering betrouwbaarheid en kosten).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.