Volvo V70 2.4 D5 Edition II (2003)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70 - interieur

Signalement

UitvoeringV70 2.4 D5 Edition II
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 3 heel plezierige jaren met een V70 (classic) met de Audi-diesel te hebben gereden, heb ik deze auto ingeruild op een V70 D5, Volvo’s eigen diesel.
Die Audi-diesel was zeker niet slecht, maar de D5 doet er nog een flinke schep bovenop. Volop trekkracht, al bij 1.750 tpm op het maximaal koppel. Ik heb er inmiddels zo’n 3000 km. met de caravan mee gereden en dan merk je het verschil met de oude diesel. Overigens, ook qua stabiliteit, het nieuwe model heeft een iets grotere wielbasis en spoorbreedte en dat voel je goed. Bij zo’n 100 km/u geen enkele last van zijwind of zijkracht als je ingehaald wordt (want die hoge touringcars tuffen ook stevig door) of als je zelf een hoge vracht-wagen of bus inhaalt. En eerlijk is eerlijk: de nieuwe V70 doet dat weer net iets beter dan het oude model.
De Edition II uitvoering (2.900 euro) biedt leuke en praktische extra’s die de auto voor mij helemaal ’af’ maken. De lijst is te lang om op te noemen: zie bijv. de Volvo-site. Erg handig vind ik de zelfdimmende spiegel, approach en follow me home verlichting, regensensor. Gek dat juist de minst dure accessoires zo praktisch zijn. Zoals dat haakje om je colbert aan de bijrijdersstoel op te hangen.
Ik heb pas 5.000 km met de auto gereden, en haalde gemiddeld (zonder caravan) dik 1:16 (de boord-computer is redelijk nauwkeurig, dat was in m’n vorige V70 geen sterk punt!). Met caravan (veel snelweg, doorgaans 100 km/u) doet-ie 1:11.
Er zijn voor dit geld natuurlijk veel mooie auto’s te koop. Maar ik heb het idee dat ik een verdraaid goeie keuze heb gemaakt!
------------------------------------------

Ik heb de auto inmiddels ruim 2,5 jaar en hij heeft nu bijna 100.000 km gereden.
Van wat ik zo’n 95.000 km. geleden schreef, hoef ik geen woord terug te nemen. De auto heeft me geen moment teleurgesteld, de dealer al evenmin. En afgezien van het gewone onderhoud heb ik geen kosten gehad. Nou ja, na 75.000 km. nieuwe banden.

PROBLEMEN

Geen

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.