Volvo V70 2.4 D5 (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 2.4 D5 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 270.000 km |
KM-stand laatst | 292.000 km |
Diesel nodig
- 272.000 km
Na een jaren Saab gereden te hebben, was mijn nieuwsgierigheid naar een andere Scandinavische vertrouweling groot geworden.
Ik wilde iets meer uitstraling en een moderner interieur. Dat vond ik in de Volvo V70.
Deze nieuwe vriend voor weinig kunnen kopen terwijl ik ook wist dat de vorige eigenaar de auto snel ging verkopen voor de grote aankomende kosten.....en die kreeg ik:
Nieuwe remblokken
Nieuwe banden
Stuur recht zetten
Nieuwe radiateur
Nieuwe kogellagers vooras
Airco opnieuw vullen
Heb zelf nog de volgende zaken gedaan:
Polijsten buitenkant (75 Euro)
Nieuwe velgen
Voorstoelen opnieuw laten spuiten (nu net als nieuw voor 150 Euro!)
Moet wel eerlijkheidshalve toegeven dat mijn vorige auto (Saab 9-5 estate, benzine 310.000 km) beter op de weg lag.
Verschil in stoelen en comfort is er niet echt. Het ziet er alleen allemaal iets mooier en moderner uit.
Meer info en foto's volgen.
Terug van vakantie
- 285.000 km
Als rasechte vakantieauto zal hij zijn naam waar moeten maken; op naar zuid Frankrijk.
De reis ging buitengewoon soepel. M.a.w. je bent moe als je aankomt maar niet moe door het zitten. Wat zitten deze stoelen heerlijk.
Zelfs de kinderen hebben heel de nacht doorgeslapen. En dat met z'n drieën op de achterbank! Hoop kussens mee en twee DVD spelers en het is een oase van rust achterin ;)
Eenmaal in Frankrijk was het goed warm in St Tropez. Meer dan 35 graden. En dat vond onze airco teveel werk. Dus ramen open totdat we op de snelweg aankwamen en dan deed hij het weer..... Zelfs de garage had hier geen duidelijke verklaring voor.
Het verbruik weet ik niet precies maar we hebben 1,25 tank verbruikt. Zelf vond ik het best okay om voor 150 Euro in het zuiden aan te komen, volgepakt en wel.
Eenmaal thuis bleek wel de waterpomp kapot te zijn. Aangezien de waterpomp tezamen gaat met de distrubitieriem vervanging, alles maar direct aan laten pakken. Dit kostte ongeveer 795 Euro. Ook hierover had ik hogere bedragen gehoord.
Stuurhuis lekkage
- 292.000 km
Het schijnt vaker voor te komen bij de v70...stuurhuis lekkage. En natuurlijk kwam de APK datum erg dichtbij. Dus stuurhuis lekkage zorgde niet voor een APK goedkeuring. Dus lekkage oplossen door een revisie. Dat was een leuke som wat bij de dealer 1300 Euro zou kosten en bij de lokale garagist 900 Euro.
Daarbij kwam ik er achter dat de auto begon te schokken bij het starten wat kon duiden op een kapotte verstuiver(s). Helaas bleek dit waarheid te zijn. Met 300 Euro per verstuiver en een grote beurt met alle filters ging ik toch naar de 2.000 Euro toe. Wederom een flinke kostenpost.
Dus om nu te zeggen dat ik geluk heb met een Volvo. Helaas niet.
Dat ik nu misschien na alle reparaties wel een goede auto heb. Dat misschien wel.
Heb nu in ieder geval wel alle problemen gehad die vaker voorkomen bij een V70 opgelost. Dus op naar de 300.000.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.