Volvo V70 2.4 D5 (2003)

autoreview

Volvo V70 2.4 D5 (2003)

Signalement

UitvoeringV70 2.4 D5
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf302.246 km
KM-stand laatst336.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weer een Zweed - dec' 13

  • 312.500 km

Vanwege veranderingen in het werk moest ik op zoek naar een eigen auto (ter vervanging van de lease Megane). Mijn budget was niet erg hoog maar ik wilde toch een betrouwbare, representatieve auto waar ik nog een paar jaar mee vooruit kan - waar ik met 5 volwassenen goed in kan zitten en die ook qua gebruikskosten redelijk zou zijn. Na wat verkenning was de keuze beperkt tussen een Volvo V70 of een Saab 9-5 station. In een aantal auto's gereden en de V70 heeft me gewoon overtuigd.

Uiteindelijk uitgekomen op deze auto, een V70 D5 (diesel) Automaat uit 2003 met bij aanschaf net 300.000 kilometers op de teller. De auto was goed onderhouden en gaf een goed gevoel.

Inmiddels heb ik er 10.000km mee gereden en heb ik het volgende eraan laten doen:
- nieuwe draagarmen en veerpootlagers (de auto piepte en kraakte nogal, vooral bij drempels.
- nieuwe intercooler (auto gaf een enorme zwarte rookpluim bij optrekken/gasgeven).

Het verbruik is gemiddeld 1:15 (aan de pomp gemeten) wat ik redelijk vind. Met de winterbanden (15" ipv 16") rijdt ik zelfs nog wat zuiniger.

De auto rijdt echt heerlijk comfortabel en de D5 diesel is echt helemaal super. Altijd voldoende vermogen beschikbaar. Tot op heden (10.000km) geen olieverbruik gemeten...so far so good!

Geflusht & getuned - jan '14

  • 316.000 km

Gisteren de automaatbak laten flushen. Er kwam een vieze zwarte stinkende drap uit. Hoewel ik geen echte klachten had schakelt de auto nu een stuk fijner. Ook de auto laten chiptunen van 163pk naar 185pk, heel goed merkbaar dat de auto meer vermogen heeft. Ben benieuwd of het ook effect heeft op het verbruik.

Problemen.... - mei '14

  • 332.000 km

De afgelopen maanden toch wel de nodige problemen gehad met de auto. Regelmatig ging de auto in de noodloop met de foutmelding dat de raildruk te laag was. Eerst de verstuivers getest, die waren goed. Uitendelijk is samen met een grote beurt de brandstofpomp in de tank vervangen en het probleem leek ook opgelost....tot na een paar weken het probleem weer terug was. Omdat het brandstoffilter opnieuw erg vervuild was (deze was al eerder ook vervangen) is dit opnieuw gebeurd en daarbij waren de problemen weer weg. Opnieuw voor een paar weken - en toen was het probleem er weer. Dit keer gebeurde het 2 keer en kon ik het later niet meer reproduceren. Uiteindelijk opnieuw het brandstoffilter vervangen want deze was weer vervuild. Dit was vorige week, ik hoop dat het nu definitief weg is.

In de tussentijd ook nog problemen gehad met de stuurpomp die een schurend/grommend geluid begon te geven - ook die is inmiddels vervangen.

Al met al heb ik sinds de aanschaf behoorlijk wat uitgegeven aan onderhoud en reparaties (bijna 5.000,-) - fors meer dan ik vooraf gedacht had. Hopelijk is alles nu even achter de rug en gaat de Zweed zijn betrouwbaarheid bewijzen.

Problemen...problemen...problemen...-juni '14

  • 336.000 km

Wat een dramabak is 't aan 't worden! De noodloop problemen bleven maar terug komen en omdat ik in augustus met de auto op vakantie wil (wat op deze manier niet lukt) heb ik besloten bij de Volvo dealer een analyse te laten doen. Hun conclusie: waarschijnlijk zijn 't toch de verstuivers. Dit keer zijn ze er uitgehaald en opgestuurd naar een specialist en inderdaad geven alle 5 de verstuivers slechte waarden aan. Reparatie ruim 1.600,- en geen garantie dat 't noodloop probleem is opgelost, want misschien is 't toch wel wat anders.

Lang getwijfeld of ik deze reparatie zou laten uitvoeren en met de auto verder zou gaan.
Voor: Voor de rest is de auto goed (volgens de Volvo dealer). Ik heb er al een enorme bak geld in gestopt en een auto met noodloop problemen verkoop je ook niet zomaar.
Tegen: Er moeten ook nog nieuwe banden onder, een trekhaak en deze reparatie (bij elkaar weer ruim 2.500,-).

Ik heb besloten de auto toch maar te laten repareren. Ik heb de auto inmiddels terug en hij rijdt heerlijk, ik merk ook wel een verschil (hij is veel feller, alerter en loopt soepeler). Ook getest met zware belasting en de noodloop is (nog) niet terug gekomen. Als dat wel zou gebeuren blijft volgens de garage alleen nog de brandstofpomp (bij de motor) over.

Alles bij elkaar heeft de auto me sinds aanschaf ruim 8.000,- gekost aan reparaties en onderhoud. Over 35.000 km is dat een badrag van bijna 25 cent/km. Extreem! Ben ik de enige??? Ik lees altijd alleen maar van die positieve reviews over V70's....

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.