Volvo V70 2.4 D5 (2002)

autoreview

Volvo V70 2.4 D5 (2002)

Signalement

UitvoeringV70 2.4 D5
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst560.000 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

lange weg gehad en nu veder (of niet ?)

Na mijn slechte ervaring met mijn lease peugeot 307 SW (zie review) heb ik nog 2 jaar in een ander lease auto mogen rijden Volvo V50 2.0 D.
Na deze zeer prettige ervaring met Volvo kreeg ik na 2 jaar en 160.000 probleem loze km met deze auto een andere baan waardoor ik geen lease auto meer kreeg.
Dus op zoek naar een andere bij mijn V50 dealer Broekhuis in Emmen was er niks geschikten te vinden maar bij zijn zus Broekhuis Hoogeveen wel.
Een mooie V70 D5 (paar/blauw) met 155.000 op de teller uit 2002 compleet met nivo regeling leer en super geluidssetje dus onderhandeld en omdat ik geen inruil een goede prijs gemaakt.

De aflevering super en maart 2007 stond hij er, dat eerste jaar geen problemen en onderhoud bij de dealer.

De volgende jaren t/m nu bij de Volvo specialist in Rogat (Brouwer)
in onderhoud dit mede door ook de goede service en prijs/kwaliteit verhouding.

Dan de plussen en minnen.

Min:
Grote draaicirkel
verder heb ik echt niks

Plus:
goede zit
kwaliteit is goed tuurlijk zijn er wel wat plekjes maar bij 10 jaar oud en 390.000 km wat wil je dan.
verbruik gemiddeld 1 op 16 en met caravan 1:11

Kosten:
buiten de normale beurten (tussen de 300 en 400 euro)
2 x distributieriem (155.000 aanschaf en 315.000 regulier)
Koppeling met vliegwiel vervangen en beurt (2000 euries) dit was bij 320.000km
bij 375.000 is het ERG klepje schoon gemaakt hij gaf een storing wat een troep komt daaruit zeg maar nu geen probleem meer.
bij 380.000 rechter remklauw vast jammer eea vervangen inclusief remschijven en blokken 660 euro armer maar ja.

Verder fijne auto die mij nog nooit heeft laten staan, op dit moment komen er kleine dingen aan zoals rubbers enzo.

Wel de velgen veranderd nu OZ polaris mooie 5 spaak met 225/45/17 de aloude van de foto worden voor de winter gebruikt

We zijn aan het denken aan wat anders V50/ V70 / XC-90 we weten het nog dus wordt vervolgt.

395.000
We weten het nog niet een aantal v70 gereden maar waren minder soepel als onze eigen. Ook een s-max gereden stoelen zijn wel wat minder maar wat een ruimte alleen de ervaringen met de s-max zijn er nog niet echt met hogere km standen.

Dus maar weer een beurt gegeven weer niet veel dus waarschijnlijk rijden we voorlopig weer door.

401000 we zijn er overheen de 4 ton maar geen krimp wederom diverse andere auto's geprobeerd maar het wouw gevoel nee dat is er nog niet dus gaan we weer veder...
gr Paul

hij is weg

  • 409.768 km

Kogel is door de kerk..
Ik heb een mooie Audi A6 2.7 TDI gekocht.
Volvo bedankt en het ga je goed

6 Maanden verder en toch weer terug bij Volvo
Nu een V70 2008 2.0 D.

Mijn oude volvo rijd nog nu op 450.000km

op

  • 560.000 km

mijn oude volvo was na mijn bezit overgenomen door een collega van mij.
Hij heeft de auto met 560.000km verkocht en rijd nu een XC-90

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.