Volvo V70 2.4 170pk (2001)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70 - interieur

Signalement

UitvoeringV70 2.4 170pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf276.500 km
KM-stand laatst443.100 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

afscheid van een kanjer

  • 443.100 km

Op het punt om mijn auto te verkopen wil ik toch nog een review geven. Dat heeft ie toch wel verdiend.

Gekocht in 2006 als vervanging voor een 850 omdat die geen airco had . Dan ga je met een V70 uit 2001 er toch wel flink op voorruit hoor.

Het betrof een ex lease auto welke goed onderhouden was. Auto rijdt op gas wat gezien de kilometers ook een vereiste was.
Ja, hij had al 276.500 km gelopen, maar wat is dat voor een Volvo? Omdat ik zelf Volvo monteur ben heb ik de auto altijd zelf bijgehouden.
Bij 290.000km de distributieriem vervangen incl. het afstellen van de kleppen. Veel mensen denken dat bij deze motoren nog steeds hydraulische klepstoters zitten maar dat is dus niet zo. Nu maakt Volvo goede motoren dus hoef je niet zo vaak meer de kleppen af te stellen.
Toch, bij 3 ton stonden er wel een paar kleppen krap. Na het afstellen liep en loopt de motor weer als een zonnetje. soepel en trekt hem goed door in de toeren.

In de afgelopen jaren heb ik wel het een en ander (moeten) vervangen. De befaamde gasklep,schokdempers en de aircopomp plus condensor. Achter meteen nivomats gemonteerd ivm de caravan.Ook de Vialle gaspomp is aan de beurt geweest. Al met al naast het normale onderhoud wel wat kosten gehad maar als ik over de afgelopen jaren en de hoeveelheid kilometers van de auto bereken wat ik werkelijk kwijt ben valt het toch reuze mee. (de afschrijving is hoger ;) )

De auto heeft ons nooit echt laten staan. 1 keer, natuurlijk bij mijn vrouw, bleek de connector van de startmotor gecorrodeerd. Verder heeft hij nooit een kik gegeven.
Betrouwbaarheid van een auto valt en staat toch met onderhoud !

Qua comfort ben ik vol lof. De auto is stil en ook na 4,4 ton nog vrij van rammels en kraakjes. Menig jonge auto kan dit niet nadoen. De auto heeft geen roofrails, maar ik heb ze nooit gemist en het scheelt een hoop in de windgeruis.

Zijn er geen negatieve zaken te melden? Nee...
natuurlijk ben ik bevooroordeeld maar een auto die dik 443.000 kilometer heeft gereden en 14 jaar oud is loopt alleen maar achter op de nieuwe auto's wat betreft radio, telefoon en entertainment.

Waarom dan toch een afscheid?? Tja, een mens wil ook wel eens wat en we rijden de laatste tijd een stuk minder kilometers. Daarom hebben we een Volvo XC70 in de oceanrace aangeschaft.
Eén met wat werk maar daar draai ik mijn hand niet voor om, we zullen zien of die ons net zoveel plezier geeft als de V70..

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.