Volvo V70 2.4 140pk Edition I (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 2.4 140pk Edition I |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 89.000 km |
KM-stand laatst | 180.000 km |
Gebruikerservaring
- 180.000 km
Update maart 2011 (180.000 km)
Niet veel gereden maar wel veel met een aanhanger of trailer. Ik moet zeggen dat het vermogen verrassend is. Rijden met de aanhanger (geladen ca. 600 kg) is nauwelijks merkbaar. Sterker nog, je vergeet regelmatig dat hij er achter hangt. Doordat de aanhanger een huif heeft, stijgt het brandstofverbruik naar 1 op 9. De trailer is een wat ander verhaal. Geladen ca. 1350 kg merk je wel degelijk maar de trekkracht is ruim voldoende. Brandstofverbruik stijgt naar 1 op 8 en dat valt, in vergelijk met de aanhanger, weer erg mee.
De laatste versnelling gebruik ik bij de trailer niet omdat het toerental te laag wordt en je telkens terug moet schakelen. Dit geldt niet voor de aanhanger. Die komt moeiteloos vooruit in de hoogste versnelling.
18-03-2010 (152.000 km)
Moest er toch maar eens van komen om een review te schrijven over mijn eerste ervaring met Volvo.
Doordat het gezin wat "gekrompen" was, overgestapt van MPV naar stationcar. Heel wat merken en modellen kritisch bekeken. Vooral veiligheid, betrouwbaarheid, comfort en levensduur wogen zwaar. Ik vind het wel prettig om een paar jaar met een auto te kunnen doen.
De zoektocht kwam uit op Volvo V70. Diverse proefritten gemaakt omdat ik nogal verwend was met de comfortabele en superruime Chevy.
Uiteraard is de V70 niet te vergelijken met de Transsport. Wij spreken over een compleet ander type auto. Ik heb dan ook erg moeten wennen maar de Volvo bevalt zeer goed.
Voor zover te beoordelen in 60.000 km, is het een goede keuze geweest. Lage onderhoudskosten voor standaard servicebeurten en geen gekke zaken tegengekomen. Hoewel, een keer kwam de zijruit spontaan naar beneden. Was een plastic houdertje dat afgebroken was.
Het enige dat mij tegenvalt is het brandstofverbruik, 1 op 11,5 (5 cylinder 2,4 liter 1550 kg). Hoewel niet schokkend, vergelijk ik het met de 6 cylinder 3.4 liter van 1850 kg die ik eerst reed. Die kwam uit op 1 op 10,5.
Erg prettig is de 70 liter benzinetank waardoor je een aardig actieradius hebt. De stoelen zijn relatief hard maar super voor lange ritten waardoor je uitgerust uitstapt. Het uitrustingsniveau is zondermeer goed. Ik hoop dat dit gebakkie nog een paar jaar meegaat want ik ben goed tevreden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.