Volvo V70 2.4 140pk (2003)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70 - interieur

Signalement

UitvoeringV70 2.4 140pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf109.500 km
KM-stand laatst215.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 215.000 km

Comfortabel auto voor lange snelwegritten. Enorme vooruitgang mbt de Toyota, die overigens ook goed beviel. Vanwege korte woon- werkafstand een benzine ipv diesel. Een TD rijdt toch iets prettiger, maar de Volvo rijdt prima. Rustig rijden in de stad, op de snelweg lekker touren. Alleen met koude motor slaat die snel af, als je te weinig toeren maakt.

Voldoende ruimte binnen, alles goed afgewerkt, alles lijkt nog te werken, kwaliteit dus ok.

Verbruik 1 op 11,5 met best stevig doorijden valt me reuze mee. Hiervoor ook een Toyota Corolla 1.6 op benzine, die deed 1 op 12,5 en was veel lichter. Op vakantie (grote dakkoffer, flink doorrijden (180), dan zakt het naar ongeveer 1 op 7 a 8)

Wat sterren betreft kan ik nu eigenlijk nog niet een compleet oordeel geven.
Prestaties: prima voor het instapmodel, als je echt wil rijden een sterkere motor nemen
Comfort: rijdt lekker en genoeg opties, als je goed zoekt (en betaalt)
Betrouwbaarheid: moet nog blijken
Kosten: aanschaf viel eigenlijk mee, onderhoud moet nog blijken, eerst ekleine beurt relatief goedkoop.

Bevalt ook na een kleine 20d km nog erg goed. Het aantal gereden kilometers is flink hoger dan begroot...

Update 08/01/2009 en 152.000 km: bevalt nog steeds goed! Wel gemerkt dat de auto eigenlijk niet voor lange mensen is gemaakt, zowel voor als achter relatief weinig beenruimte. Wij zijn niet groot, dus nergens last van. Toch vreemd, die Zweden zijn ook niet klein ..

Update 05/02/2010 en 181.000 km: geen toevoegingen. Fijne auto, juist in de winterse omstandigheden van deze winter.

Update 12/07/2011 en 215.000 km: niets aan toe te voegen, bevalt nog steeds goed. Nwe banden er onder, Michelin Energy, stuk stiller dan de Vredesteins. Rijeigenschappen lijken prima, echter nog niet volop kunnen testen.

PROBLEMEN

  • 215.000 km

Na een klein half jaar en 10dkm nog geen problemen gehad. In de afleveringsbeurt zijn de stab. stangen vervangen. Maar dat kan in de loop der tijd nog komen natuurlijk.

Update 31/01/2008: kleine beurt, geen bijzonderheden, relatief voordelig (goedkoper dan de beurten van mijn vorige diesel). Wel nieuwe versnellingsbakolie, want schakelt wat stroef indien koud, maar daar hebben er meer last van.

Update 08/01/2009: geen gekke dingen. Radio antenne bleek kapot, ontvangst slecht, vervangen. Spiegel was door vandaal gesloopt, volvo niet verwijtbaar natuurlijk. andere spiegel totaal 500 euro .... gebruikte gelukkig wel betaalbaar. Schakelen blijft stroef 's morgens, maar t gaat wel. Wisser achterruit valt uit elkaar, gebruikte besteld, en nivomats eronder binnenkort. In de bergen na rit bergop schroei / brandlucht linksachter, schijnt te komen door alle ruimte die vrijkomt bij de uitlaat / demper.

Update 05/08/2010: wat gedonder met aanlopende handrem. Verbrande lucht rechtsachter. Uiteindelijk handremblokken vervangen. Geen last meer. Rustig op vakantie geweest. Terug: toch weer een keer die lucht. Bleek remklauw te blijven hangen. Ook die vervangen. Alles bij elkaar ruim 400 euro. Maar verder geen bijzonderheden. Als het hier voorlopig weer even bij blijft valt het mee. De beurten zijn relatief goedkoop terwijl we best wat km'ers maken.

Update 12/07/2011: weinig problemen. Benzineklepje ging niet meer dicht, 7,65 euro voor nieuwe ...(?). Valt mee.... Bedrading 7-polig laten aanpassen voor anahanger/mistlamp. Nwe bandjes. En we rijden lekker verder.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.