Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2020)

autoreview

Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2020)
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2020)Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2020)Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2020)Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2020)Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2020)Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2020)

Signalement

UitvoeringV60 T8 Twin Engine AWD Inscription
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst7.142 km
Lezerswaardering: 51%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De nieuwe Volvo V60 T8 AWD Inscription

Sinds maandag staat er een Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription in de kleur Pine Grey op de oprit.
Waarom de keuze voor de Volvo V60? Allereerst de looks. Waar ik eigenlijk nooit omkeek naar Volvo, was ik meteen verkocht voor de nieuwe V60. Wat een beauty! En na de in de volgende alinea genoemde Audi is er heimwee ontstaan naar AWD vanwege regelmatig verblijf in de winterse Alpen. Het is een auto met twee gezichten, een AW test gaf dit naar mijn idee treffend aan; Hij is óf heel zuinig, óf heel snel. Maar bovenal omdat ik het gewoon een erg mooie auto vind, met uitstekende stoelen en als hybride praktisch en zuinig in het gebruik. En de Grote Drie dan hoor ik u denken? Ik heb met veel plezier in een Audi A4 2.0 TFSI Quattro (2006) gereden, maar ik ben geen fan van de huidige designtaal van Audi. Om die reden valt ook Mercedes af. Dan de BMW, weliswaar heerlijk sturend, maar qua imago past dit merk gewoon niet bij mij. Daar komt nog bij dat een gelijkwaardige Beamer fors duurder is, deze Volvo biedt de mogelijkheid een potente auto te rijden zonder in het dagelijkse gebruik te worden geconfronteerd met een dienovereenkomstig verbruik. Voor wat het waard is, de eerste 250km leveren een verbruik volgens de BC op van 3.8L/100km.
Waarom gekozen voor de Inscription en niet de R-Design? Wat voor mij vaststond was het Amberkleurig leder in het interieur, wat in de R-Design niet leverbaar is. Om die reden was deze uitvoering geen optie voor mij, naast het feit dat ik geen schakelflippers ambieer. Door de eis voor het Amber interieur vervielen ook een aantal lakkleuren af die niet samen met dit interieur konden worden gekozen. Dus het is het Amber Nappa lederen interieur geworden met het vierspakig stuurwiel en het Lineair Lime houtinleg, dit in combinatie met het Pine Gray exterieur en de optionele 19” LM wielen (5 spakig) voor het zomerrubber en 18” LM voor de winterbanden. Omdat ik de auto particulier heb aangeschaft kan ik wat makkelijker vinkjes zetten in de optielijst dan de zakelijke leaserijder, om de doodeenvoudige reden dat de logischerwijs oplopende aanschafprijs niet iedere maand terugkeert in de fiscale bijtelling, en je drie tot vijf jaar krom ligt voor opties die nooit jouw eigendom zullen worden;
Lines;
Audio Line
DAB+ en Premium audio by Harman Kardon

Inscription Plus Line
Elektrisch verstelbare stoelen chauffeurs- en passagiersstoel
Elektrisch verstelbare zijwangen voorstoelen
Massagefunctie in de voorstoelen
Geheugenfunctie voor de elektrisch bedienbare voorstoelen
Nappa leder met ventilatie Charcoal/Amber

Intellisafe pro line
Intellisafe assist met ACC en Pilot assist
Intellisafe surround, BLIS

Luxuryline met lederlook dashboard
Head-up-display (HUD)
PANO dak, electrisch schuif/kanteldak
Electrisch zonnescherm

Park assist line
Park assist voor en achter
Visual park assist met Front Fisheye view

Scandinavian line
Verwarmde zittingen achter
4 klimaatzones
Verwarmbaar stuurwiel

Versatility pro line
Electrisch bedienbare kindersloten
Afsluitbaar dashboardkastje
Keyless drive met remote tag (met de voet onder de bumper de achterklep openen)
Boodschappentashouder bagageruimte
Electrisch neerklapbare hoofdsteunen achter

Winter Line
Koplampreinigingsinstallatie
Full LED koplampen met adaptieve bochtenverlichting.

Opties
Volvo Alarmklasse 3
Gelamineerd glas rondom

Full options dus? Nou nee. De Bowers en Wilkins topaudio heb ik gelaten voor wat het was. Ik luister bij tijd en wijle wel klassieke muziek, maar overwegend actualiteiten en podcasts. Na enige twijfel had ik die extra €2200,- meerprijs er niet voor over. Daarbij voldoet de premium H&K audio meer dan uitstekend. Ook de exterieurstyling met de suggestie van vier eindpijpen doen mijns inziens af aan het ingetogen karakter van de auto en zijn weggelaten.

Op mijn oprit beschik ik over een eigen laadpaal, dus er zal maximaal gebruik worden gemaakt van het elektrisch potentieel van de auto.

Nadelen zijn er ook;
-Weinig aflegmogelijkheden in het interieur doordat de batterijen in de middentunnel zitten. Dit heeft echter direct ook het voordeel dat je qua bagageruimte nauwelijks inlevert.
-Knullige kwaliteit van de bagage afdekhoes. Goedkope afwerking wat enigszins afbreuk doet aan de kwaliteitsbeleving – premiumgevoel zo u wenst – van de auto.
- Het bagage scheidingsnet moet je zelf op vier punten in de bagageruimte bevestigen, er is geen sprake van een oprolautomaat. Voordeel is dat de automaat geen ruimte opeist, maar of het scheidingsnet door het handwerk veel gebruikt zal gaan worden betwijfel ik. We gaan het zien.

Zodra ik wat kilometers heb gemaakt zal ik deze review updaten. Nu eerst maar eens genieten.

Ervaringen eerste zes maanden

  • 7.142 km

Ik heb de V60 nu zes maanden in mijn bezit. Door covid-19 heb ik minder kilometers gemaakt dan verwacht. Geen skivakanties dit jaar, en ook een zomertrip naar Italië hebben we niet gemaakt. De overwegend lokale ritten hebben een gemiddeld verbruik op de BC gezet van 3.2L/100 km. Niet gek voor een auto met een totaal vermogen van 390pk en 640Nm.

Wat ik vooral doe met langere (snelweg) ritten is het lokale verkeer electrisch rijden, en als ik op de snelweg eenmaal op snelheid ben overschakelen op benzine. Daarbij anticipeer ik op de route zodat ik met een lege accu thuis aankom zodat het electrisch potentieel maximaal wordt benut. In deze zomerperiode is dat minimaal 45km.

Problemen.
Op enig moment gaf de auto een storing aan op de koplampunits. De lampen deden het gewoon, alleen de meedraaiinrichting deed het niet meer. Dat is door de garage opgelost. Na reparatie verscheen de melding nog een keertje, maar na het uitlezen bleek dit loos alarm.

Ik kan niets anders zeggen dat de auto meer dan goed bevalt. Op de snelweg gebruik ik de ACC en Autopilot maximaal. Ik stel de ACC wel standaard op de kortste afstand op mijn voorganger in, in NL is dit meer dan voldoende. Verder werken de ACC en Autopilot perfect samen. Ik ben ook zeer te spreken over de standklimatisering tijdens de afgelopen warme dagen, als je deze in de app activeert is de auto op aangename temp bij het instappen. Qua comfort en zitpositie niets dan lof. De stoelen zitten fantastisch met meer dan voldoende ondersteuning aan alle kanten. Ook de 360 graden camera's maken het parkeren eenvoudiger dan ooit.

Zijn er dan geen nadelen? Nee, eigenlijk (nog) niet. Aan de rolhoes ben ik inmiddels gewend, evenals het bagagescheidingsnet. Wel erger ik mij een beetje aan de vette vingers op de pianolak gespoten gedeeltes in het interieur en de Orrefurs pookknop.

Overigens zijn de eerste foto's van de auto op de 18" winterset, ik heb er nog twee toegevoegd met de 19" zomervelgen. Dat staat toch net nog even wat fraaier.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo V60

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (21)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.