Volvo V60 T8 AWD Polestar Engineered (2020)

autoreview

Volvo V60 T8 AWD Polestar Engineered (2020)

Signalement

UitvoeringV60 T8 AWD Polestar Engineered
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst800 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers met de V60 Polestar Engineered

  • 800 km

Wat een auto.... Echt geweldig. Dit is nu mijn derde Volvo, alle drie nieuw als leaseauto. Mijn eerste was een V70 R-Design, de tweede een XC90 T8 en nu dan de V60 T8 Polestar Engineered.

Na de XC90 was ik best wel zoekend naar een volgende auto. De XC90 was een 7% bijtellingsauto dus behalve elektrisch was de enige optie nu een 22% auto. Aangezien ik niet naar volledig elektrisch wilde, was bijtelling dan toch wel een dingetje. Volvo als merk stond voor mij bovenaan en daarmee kwam ik op een wat meer basic V90 of een mooie aangeklede V60. Mede op advies van de dealer kwam ik op een aangeklede V60, een T6 R-Design. Naarmate de tijd verstreek tussen de bestelling en levering begon ik te twijfelen of ik de juiste keuze had gemaakt. Ik miste iets speciaals... noem het stom maar zo voelde het gewoon. Overleg met de dealer (geweldige ervaring met Van Roosmalen Best/Hapert) gaf aan dat hij mee wilde denken met een andere oplossing. De auto die ik besteld had was best courant dus om die straks op voorraad te nemen was niet zo'n probleem. Maar wat dan wel...? We hadden een aantal opties op een rijtje gezet. Een van de eerst onbereikbaar lijkende opties was een Polestar Engineered uitvoering. Die had ik al wel gezien op filmpjes en afgedaan als geweldig maar te duur. Zowel qua lease als qua bijtelling. €76.000 euro poets je immers niet zo even weg. Kijken, zitten, proberen, rekenen en onderhandelen volgde en uiteindelijk kwamen we bij elkaar en mocht ik mijn handtekening zetten onder de ingebruikname van mijn gitzwarte V60 T8 Polestar Engineered. Inmiddels is hij bekend als het Pareltje van de parkeerplaats op het werk en de plek waar de rokende collega's regelmatig bij staan. Hij is werkelijk geweldig om te zien. De 20 inch velgen (extra tov de standaard al grote 19 inch) met gouden giga remklauwen van Bremo zijn de kers op de taart. Het zwart met goud kleed zo mooi af, echt top.

En dan het rijden. De motor met de T8 had ik natuurlijk al in de XC90. En hoewel die combinatie met 2400kg geweldig vooruitkwam, is de 4.4sec van de Polestar nog veel overweldigender. Hij is zo lekker wendbaar, mede door de instelbare Öhlins schokdempers en Polestar onderstel, je snijdt door het verkeer als een warm mes door de boter. Ik heb de schokdempers nu op zo'n 70% strak staan en dat voelt top. Lekker strak en toch niet spartaans. Daar komt de kwaliteit van een goede schokdemper om de hoek en dat is uitstekend gelukt in deze auto.

Het interieur is prachtig afgewerkt. Zelfs het dashboard is met leer en mooie stiksels afgewerkt. Qua systemen heeft hij alles... Pilot Assist, Head-Up Display (nooit gedacht dat ik dat zo fijn zou vinden), Harman-Kardon 660W soundsystem, alle veiligheidssystemen, etc etc. De voorstoelen zijn net wat hard, maar wennen wel. Qua instap uiteraard een stuk lager dan de XC90 maar nog steeds prettig. Je zit er echt in, omringd door prachtige materialen. Waar je in een XC90 er meer "op" zit, is dit een auto waar je echt "in" zit.

Voor een middenklasser is hij best duur, maar zo geweldig fijn en "bang for your buck" dat ik niet anders kan dan hem aan te raden. Het mooie is overigens ook dat in de 4,5 jaar tussen het uitkomen van mijn vorige XC90 en deze V60, er stiekum toch veel veranderd en verbeterd is aan de drivetrain. In de basis dezelfde maar echt anders in ervaring. Ik rijdt nu gemakkelijk 30km van werk naar huis, inclusief 24km snelweg. En dan heb ik nog 18km elektrisch over. Ok... dan heb je maar 87pk maar zelfs daarmee komt hij echt goed mee, de elektro motor levert immers 240nm. Met een klikje in de middenconsole schakel je onmiddelijk over naar 405pk en 670Nm. En dat wil wel!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo V60

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.