Volvo V60 T6 Recharge AWD Momentum Pro (2020)

autoreview

Volvo V60 T6 Recharge AWD Momentum Pro (2020)

Signalement

UitvoeringV60 T6 Recharge AWD Momentum Pro
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst11.500 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volvo T6 AWD Twin Engine

  • 11.500 km

Per Januari 2020 is mijn V60 lease opvolger Volvo afgeleverd. Na bijna 5 jaar lease V70 Diesel een omslag naar semi-electrisch. Niet vanwege de bijtelling want die is net als voor benzine 22% maar wel omwille van de fantastische techniek aan boord. Welke ik al tijdens enkele malen rijden met vervangend vervoer heb mogen ervaren in verschillende modellen. De bijdrage aan moeder natuur speelt ook zeker mee. Opnieuw laten leveren via Volvo Hooftman Alphen a.d. Rijn, wederom hebben zij mij in de juiste configuratie weten te helpen.

Niet alleen mijn vorige leasewagen was diesel mijn hele lease leven (bijna 15 jaar) is dieselen (van Golf, Audi A3, Passat allen TDI naar V70). Dit vanwege het mooie karakter en zuinigheid (ook de Volvo diesel eerlijk gezegd). Maar nu dus omslag naar Twin Engine wat betekent een combi van Benzine en Electrisch rijden (zowel vanuit accu met stekker als acculading vanuit brandstof motor).

Wat een auto! Uiterlijk en van binnen. Van buiten gekozen voor Pine Grey (lijkt te verkleuren in zonlicht varierend van grijs-groen), 19" LM en diffuser om het af te maken incl. chroomstrips in voorbumper. Interieur gekozen voor Blond-Charcoal/Blond-City Weave combi van leer en stoffen bekleden waarbij - omdat het Twin Engine is - de middenconsole leer is als ook het pookje i.c.m. het lederen sportstuur.

De motor is heerlijk. Krachtig, soepel en de combi electrisch/brandstof is prima (zoeven over de weg). Overschakelen naar brandstof gaan in Hybrid modus vlekkeloos, in de Pure stand houdt ie m lang van de motor af maar als ie omschakelt gaat dat merkbaar - wat qua dosering wat tijd vraagt om te leren wat het comfortabelst is. Dat de auto wat zwaarder is dan gemiddeld merk je ook maar dat is voornamelijk wennen.

Een van de belangrijkste argumenten opnieuw te kiezen voor Volvo zijn alle veiligheidssystemen (Intellisafe). Fantastisch o.a. in de file of op snelwegen met constante snelheid de Auto Pilot i.c.m. Adaptive CC maar ook alle andere systemen. Geweldig, verder ook de Apple Carplay, Automatisch grootlicht etc. Met grappig maar functioneel item de verlichtingstest indien aanhanger of fietsenrek aan/op de haak hangt.

Omschakelen is nog wel de kofferruimte, t.o.v. oude V60 is het ruim meer maar vanuit de V70 toch wennen. Sinds we toch met een aanhanger op vakantie gaan is dat overigens geen probleem. De nieuwe V60 heeft zeker wel meer ruimte op de achterbank dan de V70 had en dat wordt gewaardeerd door drie achterpassagiers (3-7-9 jr).

Ervaring in Duitsland richting wintersport leert dat deze auto (nog niet eens de T8) de meeste auto's voor kan blijven zelfs met vier personen aan boord. De acceleratie naar 200 is ongekend (snel en constant) daarboven loopt ie met gemak in één streep naar 237 op teller - maar dat is eenmalig geweest - en snel weer terug naar veilige snelheid want dat is veel te hard op een druk geworden duitse autobahn.

Deze V60 is niet (zoals per 1-7-2020) gelimiteerd op 180 p.u. maar praktisch rijd je als je dat wilt deze auto heel comfortabel en gemakkelijk tussen 120-180 p.u. (in duitsland daar waar het mag) zeker op stevigere hellingen omhoog want daar komt het vermogen heel mooi tot uiting. Ook is dan - mits je gelijkmatig rijdt en niet teveel tussensprints vol gas doet - het verbuik met 7.5-8 l/100km zeer acceptabel.

Over afgelopen maanden met Covid-19 heeft ie voornamelijk geparkeerd gestaan maar desondanks geen spijt van de keuze. Enige puntje is dat er een defecte batterij cel was (na 10.000 km) wat het noodzakelijk maakte de gehele batterijpak te vervangen. Dit is supersnel opgelost. Ik vertrouw erop dat dit batterij issue een incident betreft (maandagochtend productie gevalletje). Verder kwalitatief geen enkele opmerking, super auto - hopelijk nog lang plezier van!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo V60

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.